استاندار زنجان در واکنش به اغتشاشات اخیر: با چنین هارت و پورت هایی اتفاقی نخواهد افتاد/از تمام کسانی که ناخواسته در اتفاقات اخیر ضربه خوردند عذرخواهی می‌کنم

استاندار زنجان در واکنش به اغتشاشات اخیر: با چنین هارت و پورت هایی اتفاقی نخواهد افتاد/از تمام کسانی که ناخواسته در اتفاقات اخیر ضربه خوردند عذرخواهی می‌کنم

استاندار زنجان در واکنش به اغتشاشات اخیر:

با چنین هارت و پورت هایی اتفاقی نخواهد افتاد/ از تمام کسانی که ناخواسته در اتفاقات اخیر ضربه خوردند عذرخواهی می‌کنم

آوای میهن نیوز: مهران حبیبی: استاندار زنجان در جلسه شورای اداری این استان با تاکید بر اینکه اگر هر اتفاقی بیفتد همه ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی باید پاسخگو باشیم اظهار کرد: خیلی ساده انگارانه است که فکر کنیم اتفاقات اخیر تنها به خاطر حجاب است لذا اصل قضیه چیز دیگری است.

دکتر محسن افشار چی افزود: یک بخش از درگیری مربوط به مسائل فرهنگی و حقوق زنان است که ما زنان را برخلاف تفکر غربی، شی و ابزار نمی بینیم.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اعتراض ها و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: عده ای از جوانان اگر هم معترض هستند باید حواسمان به آنها باشد و با آنها صحبت کنیم لذا این نیست که فکر کنیم با چنین هارت و پورت هایی اتفاقی خواهد افتاد چرا که جوهره نظام اسلامی به صورتی شکل گرفته که دارد به سمت پیشرفت حرکت می کند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان ادامه داد: در هر جایی که هستیم از جمله سیستم بهداشت و سیستم شهرداری که بسیار مهم است و یا آبفا برق راه و هر کجایی که هستیم باید برای راضی کردن مردم و راضی نگه داشتن آنها تلاش کنیم قضیه این نیست که چند نفر منتقد ما هستند کما این که قبلاً هم بوده اند و  باید با آنها گفتگو شود، همه اینها مواردی است که وجود دارد و نظام سلطه ای که نمی‌خواهد سر به تن ما باشد به دنبال آنهاست اما ما در مقابل نظام سلطه همچنان ایستاده ایم و نباید از آنها سیلی بخوریم لذا بخشی از این موارد دست مسئولان استانی است و برخی از آن‌ها دست مدیران کلان کشور است که ما به آنها خواهیم رساند.

افشارچی ادامه داد: در زمان حاضر دنیا به دو باشگاه سلطه گر و سلطه پذیر تقسیم شده است، سلطه گران از ابتدا در جوامع بشری حضور داشتند و قرآن نیز از اینها به عنوان طاغوت و طاغی یاد می کند و اسلام نیز به ما آموخته که با آنها خط فاصله داشته باشیم و آنها نیز به مرور زمان و در طول تاریخ چهره عوض میکنند و کرده اند و از سوی دیگری همه مردم جهان فهمیدند که نظم نوین آن چیزی که باید باشد نیست و یک نظم دیگری در حال شکل گیری است که ما باید خودمان را در آن ببینیم.

استاندار زنجان  با اشاره به اینکه پرتغال اسپانیا سپس انگلیس و… همواره سلطه گر بودند ادامه داد: در جنگ جهانی دوم امریکا به صورت نرم تری تبدیل به راس سلطه‌گران شد و نقش آفرینی کرد لذا برخی از کشورها در تلاش هستند که از نظام سلطه جدا شده و پیشی بگیرند مانند چین که ۷۰ تا ۸۰ سال است که از کشور سلطه پذیر حرکت کرده تا به یک کشور سلطه گر تبدیل شود و لبه این درگیری در این زمینه اقتصادی است یعنی در حوزه اقتصاد همواره در حال تقویت خودش است و می خواهد در سفره نظام سلطه شریک شود.

افشار چی تاکید کرد: برخی از کشورها از جمله فرانسه و انگلیس مثل آمریکا سلطه گر هستند و تعدادی نیز از کشورها منافع اقتصادی شان به نظام سلطه گره خورده است که آنها نیز کنار نظام سلطه ایستاده و همراهی می کنند مانند استرالیا، کانادا و ژاپن و اگر زمانی کوچکترین فاصله ای از نظام سلطه بگیرند تنبیه خواهند شد.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه نظام سلطه همواره در تلاش است که از کشور های سلطه پذیر با ابزار پیشرفته استفاده کند افزود: سلطه گران همواره در تلاش اند در برخی از کشورها دوگانگی ایجاد کنند و بگویند پیشرفتهایی در زمینه های مختلف داشتند و این پیشرفت ها را به رخ کشورهای دیگر می کشند تا آنها سرخورده شوند.

افشار چی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه ها پیشرفت کرده است از جمله تکنولوژی نظامی که اکنون حرفی برای گفتن دارد و این در حالی است که سلطه گران هواپیمایی می سازند که در سقوط کردن تعدادشان بسیار زیاد است اما نمی گذارند این موارد بزرگ و خبری شود و مردم از آنها اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی ۴۳ سال است که از نظام سلطه پذیر جدا شده و اکنون بالاتر ایستاده است از جمله در رشد دانشگاه ها چرا که توان تربیت دانشجوی ما به حدی است که دانشگاههای تراز اول اروپا برای جذب آنها همواره تلاش می کنند، اگرچه ما هم تلاش می کنیم در تمام شاخص ها به درجه بالاتری دست پیدا کنیم اما آن ها سعی دارند که این تلاش ها ناموفق بماند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه چنین حرکتی اقتصادی نیست یادآور شد: معنویت و عدالت در حرکت جمهوری اسلامی پایدار است و لذا نظام سلطه از این موضوع عصبانی است چرا که روش آنها معنویت و عدالت نیست و تنها مادیات است لذا ما منادی عدالت و معنویت در دنیا هستیم و ساز و کارهای پیشرفت را نیز در کنار عدالت و معنویت در نظر داریم.

افشارچی در پایان از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی بابت تلاش برای برقراری آرامش و امنیت در جامعه قدردانی کرد و گفت: به عنوان نفر اول سیستم اجرایی استان، از تمام کسانی که ناخواسته در اتفاقات اخیر ضربه خوردند عذرخواهی می‌کنم.

Share this post