استاندار زنجان: دوران صاحب اختیاری برخی گروهها به سرآمده است

استاندار زنجان: دوران صاحب اختیاری برخی گروهها به سرآمده است

اگر برخی گروهها سرجایشان ننشینند، به شدت با آنها برخودکرده و به مردم معرفی می کنم.

زنجان ایرنا- استاندار زنجان با بیان اینکه دوران صاحب اختیاری برخی گروهها در این استان به سرآمده است، گفت: فعالیت ها و اقدامات انجام شده در استان به مذاق عده ای خوش نمی آید چرا که از انتفاع کارهایی که قبلا انجام می شده، بی نصیب مانده اند.

فتح الله حقیقی در جلسه ستاد اجرایی بزرگداشت هفته دولت پیرامون جشنواره های در حال برگزاری در استان افزود: ما برای اینکه نشاطی در جامعه ایجاد شود و استعدادهای استان زنجان به مردم ایران معرفی شود، زمینه برگزاری جشنواره ای با مدت زمان طولانی تری را فراهم کردیم تا این جشنواره به خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران بپردازد.

وی ادامه داد: “در سال های گذشته چنین کاری بسیار بسیار ناقص در استان انجام می شد، اسناد این موضوع موجود است، من بامردم شفاف هستم و اگر آن افراد مواظب خودشان نباشند همه را به مردم می گویم. “

حقیقی گفت: “براساس مستندادت موجود در سال های  گذشته هم زمین به مجریان در جشنواره می دادند و هم از آنها  پول می گرفتند، و در مدت بسیار کمی هم  جشنواره ها را برگزار می کردند، ما گفتیم برای اینکه معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان بهتر باشد، جشنواره در مدت طولانی اجرا شود.”

وی به خبر یک رسانه ها پیرامون جشنواره های در حال برگزاری در استان اشاره کرد و گفت: “با اینکه من این رسانه را دوست دارم ولی دراین خصوص خیلی نادرست و اشتباه نوشته است.”

حقیقی اظهار داشت: “ما کمک کردیم تا به مدت ۲۴ روز، ۲۲۰ غرفه درقالب جشنواره روستا و آش بر پا شود و بابت این موضوع یک ریال از کسی پول گرفته نشده است.”

وی گفت: “یکی از مجریان سال گذشته جشنواره، نامه به من نوشته و بابت برگزاری جشنواره ۷۰۰ میلیون تومان پول خواسته است، در این شرایط چنین پولی از کجا بیاوریم.”

استاندار زنجان ادامه داد: “من با صراحت می گویم تا به امروز هر کاری و هر مدیریتی، هر اقدامی و هر جایگزینی که انجام شده، خودم با اراده خودم انجام دادم؛ اگر برخی گروهها سرجایشان ننشینند، هم به شدت برخودمی کنم و آنها را به مردم معرفی می کنم.”

وی گفت: “من اعتقاد دارم اصلاح طلب و اصول گرا کسی است که به مردم خدمت کند، کسی که به مردم خدمت کند هم اصلاح طلب است هم اصول گرا، هم طرفدار نظام است، هم طرفدار امام (ره) است و هم طرفدار رهبر معظم انقلاب؛ و هم در مقابل دشمن ایستاده است. “

 استاندار زنجان تاکید کرد: همه باید شرایط را درک کرده و به هم کمک کنیم و سعی کنیم در دامن گروههایی قرار نگیریم که کارشان فقط سو استفاده از شرایط است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته دولت، فرصت مناسبی برای گزارش عملکرد نظام و دولت است، گفت: همچنین این هفته فرصتی است تا نقایص و اشکالات احتمالی اقدامات انجام شده نیز مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

حقیقی افزود: مدیران ضمن ارائه گزارش عملکرد باید شرایط موجود را هم تبیین کنند تا مشخص شود خدمات انجام شده در چه شرایطی محقق شده است.

وی با بیان اینکه خروجی برخی جلسات محوری از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان رضایت بخش است، گفت: به عنوان مثال روز گذشته حضور مدیرعامل بانک ملت در استان در این راستا انجام شد و در نتیجه آن، تسهیلات به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان به چند واحد تولیدی استان که طرح توسعه آنها در شرف بهره برداری است، تعلق گرفت.

حقیقی افزود: علاوه بر این مبلغ، ۱۳ میلیون یورو تسهیلات نیز از طریق صندوق توسعه ملی به این واحدها اختصاص یافت.

استاندار زنجان به تحقق سرمایه گذاری صنعتی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی سال جاری دراین استان اشاره کرد و گفت: انتظار این است که نتایج سایر جلسات محوری دراستان همچون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نتیجه عملیاتی داشته باشد.

وی از پایلوت شدن استان زنجان در اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری خبر داد و افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری یک تصمیم بسیار مهم و راهبردی است.

 

Share this post