استاندار قزوین اجازه ندهد که امور خیریه سیاسی شود / لزوم شفاف‌سازی اموال مدیران

اشدری

استاندار قزوین اجازه ندهد که امور خیریه سیاسی شود / لزوم شفاف‌سازی اموال مدیران

آوای میهن نیوز: رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: از استاندار قزوین خواهش می‌کنم که اجازه ندهد امور خیریه که کار خدایی، ارزشمند و مردمی است، سیاسی شود. البته این از وظایف ذاتی و قانونی خیریه هاست و مراقب باشید همانطور که سابقا از خیریه ها بهره برداری سیاسی می شد ، اینچنین نشود.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری در چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد که با حمایت‌های استاندار شرایطی فراهم بیاید که همه مدیران بتوانند در تعامل با همدیگر مدیریت شهری را همراهی کنند و گره از مشکلات مردم بردارند.

وی اضافه کرد: امیدوارم با حمایت مدیریت ارشد استان پروژه امامزاده حسین(ع) به سمت‌وسویی برود که موجب آرامش شهر و شهروندان شود. همچنین به موضوع گردشگری در سازمان میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای شود و شهرداری هم قصد دارد مدیریت گردشگری خود را در همراهی با سازمان یادشده به راه بیندازد.

اشدری با اشاره به خدمات ارزنده معاون عمرانی استاندار در حوزه حکمرانی باغستان ادامه داد: ضمنا در حوزه باغستان یک تصمیم روی زمین‌مانده داریم که خرید ۶ دانگ چاه زغال‌سنگ و ۲ دانگ درزبان است. بنابراین باید بودجه مناسبی برای این کار با مشارکت استانداری و شهرداری انجام بگیرد ، تا در فصلی که با کمبود آب روبه‌رو هستیم، از این چاه‌ها بتوان بهره برداری کرد .

وی تصریح کرد: در موضوع صیانت از باغستان ابتدا با متخلفین دانه‌درشت‌های برخورد قانونی شود و دانه‌ریز‌ها در موازات آن قرار بگیرند ، تا مردم از اجرای قانون ناراحت نشوند و به اصطلاح دردشان نیاید. حتماً دادستانی باید در این حوزه ورود پیدا کند تا بتوانیم تصمیم‌های خوبی را در راستای عدالت اجتماعی اتخاذ کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به جلسه اخیر استاندار قزوین با جمعی از خیرین و معتمدین شهر خطاب به استاندار گفت: معتمدین و خیرین از هر جنس، از هر موقعیت اجتماعی و سیاسی کنار هم چیده می شوند ولی باید از وجودشان برای برداشتن باری از دوش مردم کمک گرفت.

وی افزود: طی نشستی که اخیرا با عنوان معتمدین و خیرین شهر با استاندار انجام شد، اغلب معتمدین با رویکرد سیاسی حضور داشتند و معتمدین و خیرین شهر که همواره مال و جان و وقت خود را صرف امور خیر شهر و شهروندان می‌نمایند و همچنین از اعضای هیئت امنای خیرین استانی و از معتمدین بزرگ شهر و استان محسوب می شوند خبری نبود ، انعکاس خبر این نشست برایشان سوال برانگیز بود ! که ان شاءالله در نشست‌های بعدی از وجود این فرهیختگان و معتمدین خیر تقدیر و در جهت ترغیب و توسعه فعالیت و حمایتهای این بزرگواران برای رفع مسائل مهم شهر و شهروندان دعوت به عمل آید .

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای از استاندار قزوین خواست که به موضوع شفاف‌سازی اموال مدیران رسیدگی کند و با تعریف و ایجاد ساز و کار مناسب نسبت به پروژه پلیس سوت‌زن دارایی‌های افشانشده آنها را مشخص کند.

اشدری در پایان سخنانش با بیان اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی است، تصریح کرد: به همین خاطر همه نامه‌نگاری‌های اداری استان قزوین باید با قلم و نگارش خط نستعلیق انجام شود تا اگر نامه‌ای از قزوین به تهران و دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور رفت، بدانند که این نامه از قزوین پایتخت خوشنویسی آمده است.

Share this post