استاندار قزوین تاکید کرد: بیمه بیکاری برای برخی شهروندان پرداخت می‌شود

استاندار قزوین تاکید کرد: بیمه بیکاری برای برخی شهروندان پرداخت می‌شود

استاندار قزوین تاکید کرد:
بیمه بیکاری برای برخی شهروندان پرداخت می‌شود
استاندار قزوین گفت: دستورات لازم به سازمان تامین اجتماعی استان قزوین داده شده که نهایتاً تا هفته آینده افرادی که به سبب شیوع بیماری کرونا کار خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری دریافت کنند.
به گزارش آوای میهن نیوز،هدایت الله جمالی پور اظهار داشت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که این مدت بیمه بیکاری جزو مدت اصلی پرداخت این بیمه نباشد تا مردم با خیال آسوده بتوانند از بیمه بیکاری خود بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که این وضعیت باقی بماند هر فردی که پیش از این تحت پوشش بیمه قرار داشته و حق بیمه را پرداخت کرده از بیمه بیکاری برخوردار خواهد شد.
استاندار قزوین گفت: بیمه بیکاری از زمان شیوع بیماری کرونا برای افرادی که به واسطه این بیماری کار خود را از دست داده‌اند واریز شده و تا زمانی که شرایط به حالت طبیعی باز نگردد نیز همچنان پرداخت می‌شود.
جمالی پور با بیان اینکه به افراد بی‌بضاعتی که به واسطه شیوع بیماری کرونا شرایط اقتصادی سختی را تحمل می‌‌کنند نیز سبدهای حمایتی تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: تا کنون این سبدها به دست خانواده‌های نیازمند رسیده و توزیع این بسته‌های حمایتی همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه کرونا در یک ماه گذشته اقتصاد کشور را تعطیل کرده است عنوان کرد: کرونا معیشت برخی از مردم که از راه مشاغل آزاد کسب درآمد می‌کردند نیز به صورت جدی درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی کرده است.
استاندار قزوین با بیان اینکه به دستگاه‌های حمایتی اعلام شده که هر چه زودتر سبدهای حمایتی به دست مردم نیازمند برسد، افزود: دولت در بسته‌های اقتصادی خود در نظر دارد تا از این مشاغل و همچنین اقشار آسیب‌پذیر حمایت کرده و مشکلات اقتصادی آنها را به حداقل برساند.
کرونا نظام اقتصادی و اجتماعی دنیا را تحت تاثیر قرار داد
وی تصریح کرد: ویروس کرونا انقلابی عظیم در جهان به وجود آورد زیرا نظام اقتصادی دنیا، روابط اجتماعی و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داد.
جمالی پور با بیان اینکه تا کنون شیوع این بیماری خسارت‌های اقتصادی فراوانی را به کشورها وارد کرده است، عنوان کرد: دانشمندان علم اقتصاد در حال بررسی و برنامه ریزی برای دوران پساکرونا هستند تا رکود اقتصادی فعلی تا حد زیادی جبران شود.
استاندار قزوین عنوان کرد: ویروس کرونا در ایران نیز بر نظام اجتماعی و اقتصادی کشور اثر گذاشت و توانست برای مدتی فعالیت‌های اقتصادی و دید و بازدیدهای نوروزی را به تعطیلی بکشاند.

Share this post