استاندار قزوین خبرداد: بهره‌برداری از ۵۵۷ پروژه در استان قزوین

استاندار قزوین خبرداد: بهره‌برداری از ۵۵۷ پروژه در استان قزوین

همزمان با ایام الله دهه فجر؛/

 بهره‌برداری از ۵۵۷ پروژه در استان قزوین /

استاندار قزوین گفت: ۵۵۷ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف این استان بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگارما، هدایت الله جمالی پور با اعلام این مطلب افزود:  این طرح ها در سه حوزه امور زیربنایی و عمرانی ، امور اقتصادی و امور فرهنگی _ اجتماعی بهره برداری می شوند.

به گفته وی در امور زیربنایی و عمرانی تعداد ۳۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۸۹میلیارد ریال، امور اقتصادی ۱۰۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۴۱ میلیارد ریال و در امور فرهنگی_اجتماعی ۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳۱ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرند.

استاندار قزوین گفت : این طرح ها زمینه اشتغال هفت هزار و ۳۰۲ نفر را فراهم کرده اند که سه هزار و ۲۲۲ نفر بطور مستقیم و چهار هزار و ۸۰ نفر بطور غیر مستقیم مشغول بکار می شوند و میانگین اجرای این پروژه ها ۱۴ ماه می باشد.

جمالی پور گفت : تا پایان سالجاری دهها پروژه در حوزه های صنعتی ، عمرانی ، شهری و طرح های آبرسانی و بخش انرژی با حضور مسوولان کشوری در سطح استان قزوین افتتاح می شوند.

استاندار قزوین گفت : پروژه صنایع مس طارم با اعتباری بالغ بر ۳۵۱ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم ۳۰۰ نفر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی یادآورشد: پروژه آبرسانی به آبیک و سد نهب، سد بالاخانلو و مرحله نخست جاده الموت به تنکابن به میزان ۶۳ کیلومتر سال آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار قزوین درباره آبرسانی از سد طالقان به آبیک نیز گفت: این طرح قرار بود تا پایان سال اجرا شود، اما به علت محدودیت‌های اعتباری تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.

جمالی پور افزود: در حال حاضر لوله‌های این طرح خریداری شده و در حال جا نمایی است.

به گفته وی مدل طرح آبرسانی از سد طالقان به سایر شهرها و روستاهای استان هم انجام و مرحله نخست آن طراحی شده است و امیدواریم پیمانکار این طرح تا ۱۵ روز آینده انتخاب شود.

 

Share this post