استان زنجان بار دیگر در نهضت ملی مسکن رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد

دکتر افشارچی

استان زنجان بار دیگر در نهضت ملی مسکن رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد

میهن نیوز- استاندار زنجان با بیان اینکه طبق بررسی های انجام گرفته استان زنجان در حوزه نهضت ملی مسکن کارنامه خوبی دارد و رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: در این راستا تثبیت جایگاه برتری استان در نهضت ملی مسکن نیاز به کار جهادی و شبانه روزی دارد.
محسن افشارچی در ششمین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان از مدیریت و همکاری تمام دستگاههای ذی ربط در خصوص اجرای پروژه مهم و بزرگ نهضت ملی مسکن در استان قدردانی کرد و گفت: زحمات زیادی برای اجرای این طرح در استان کشیده می شود .
استاندار زنجان، با بیان اینکه طی هفته گذشته جلسه ای با حضور استانداران، مدیران کل راه و شهرسازی استانها، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد کارنامه درخشان استان زنجان در طرح نهضت ملی  مسکن مطرح شد،گفت: در این راستا بررسی جامعی از عملکرد استانها در حوزه مسکن  براساس شاخص هایی گزارش داده شد که در این خصوص استان زنجان رتبه اول کشوری را از آن خود کرد که ما به کسب این جایگاه می بالیم ولی سختی های خود را هم دارد.
افشارچی تاکید کرد: این ارزیابی براساس شاخص های مختلف از جمله واگذاری و تامین زمین، تامین زیر ساختها،پرداخت تسهیلات و غیره بوده که این استان خوش درخشیده است.
وی با بیان اینکه این اول بودن کار را ما سخت کرده است، تاکید کرد: چند ماه گذشته هم  جلسه ای که با حضور رئیس جمهور برگزار شد استان زنجان در بخش نهضت ملی مسکن رتبه دوم را داشت و امروز این جایگاه با مدیریت توانمند مدیرکل راه و شهرسازی استان ارتقا یافته است. 
استاندار زنجان تصریح کرد: برای اینکه جایگاه برتر بودن را حفظ کنیم باید حرکت زاینده ای داشته باشیم و با قوت جلو برویم و پارامترهای مختلف را در نظر بگیریم.
افشارچی یادآور شد؛ این استان طبق آخرین بررسی‌ها رتبه اول کشور را در شاخص های مختلف مسکن ملی دارد و برای تحقق این مهم به همکاری‌ دستگاه های متولی امر در این زمینه نیاز داریم که اثر گذاری بالایی دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه زیر ساخت ها نباید منتظر بمانیم بلکه باید اقداماتی نظیر مولدسازی را برای پیشبرد کارها انجام دهیم،افزود: حرکت هماهنگ دستگاه‌های متولی در این زمینه سرعت کار را افزایش می دهد و باعث می شود واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق برنامه تحویل متقاضیان شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه افتتاح کلانی از انتهای فصل بهار سال آینده در پروژه های نهضت ملی مسکن در استان خواهیم  داشت؛ گفت: پیگیری و هماهنگی های بیشتر در این زمینه، مشکلات را کاهش می دهد و خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان در رصد مشکلات پروژه های نهضت ملی مسکن با برنامه جلو می رود.
واگذاری های مسکن از سال آینده طبق برنامه ریزی در استان انجام می گیرد 
افشارچی گفت: طبق برنامه ریزی ها، واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن از سال آینده طبق زمان بندی انجام خواهد شد و هدف ما در حوزه مسکن نهضت ملی  مسکن کاهش نگرانی های مردم  است. 
وی ابراز داشت: حرکت دربخش مسکن باید زاینده و موثر باشد و باید تمامی پارامترهای ساخت و ساز در نظر گرفته شود و  خوشبختانه با مجموعه ای از دستگاه های متولی، آخرین وضعیت ساخت و ساز نهضت ملی در استان مورد بررسی قرار می گیرد. 
استاندار زنجان به موضوع صدور پروانه های ساختمانی در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین دستگاه های متولی از جمله شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد که جای قدردانی دارد.

Share this post