استان زنجان در خصوص صادرات جهش قابل ملاحظه ای داشته است.

استان زنجان در خصوص صادرات جهش قابل ملاحظه ای داشته است.

 

 

 

استاندار زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات:////

استان زنجان در خصوص صادرات جهش قابل ملاحظه ای داشته است.

استاندار زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان با تاکید بر این‌که استان زنجان در خصوص صادرات جهش قابل ملاحظه ای داشته است اظهار داشت : جهش صادرات استان زنجان نسبت به فروردین ماه ۹۹ بسیار قابل قبول و موثر بوده  و در صورت برداشته شدن محدودیت ها می توان گفت حرکت های مناسبی در حوزه صادرات انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه صادرات استان زنجان در فروردین ماه ۹۹ از نظر ارزشی ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه با کاهش روبرو بوده است ادامه داد: در زمان حاضر رقم ۷۸ درصد به شش درصد رسیده است که این موضوع بسیار ارزشمند بوده و نشان می‌دهد صادرات در استان زنجان در حال رشد است.

استاندار زنجان گفت : ازنظر وزنی نیز صادرات استان زنجان ۶۹ درصد کاهش را نشان می‌داد که با تلاش های صورت گرفته هم اکنون به ۲ درصد افزایش رسیده است، لذا جهش قابل ملاحظه‌ای در امر صادرات و واردات انجام شده است این در حالی است که متوسط کشوری هنوز ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد و استان زنجان در این زمینه بسیار مطلوب عمل کرده است.

حقیقی سپس با اشاره به اینکه صادرات کشور از نظر وزنی ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد اضافه کرد: این در حالی است که استان زنجان از نظر وزنی دو درصد در صادرات رشد داشته است و با این تلاش  در ماههای باقیمانده سال حتماً به رشد مناسبی خواهیم رسید که جای تقدیر و تشکر دارد.

به گفته وی ارزش یک تن صادرات استان زنجان بیشتر از ۶ برابر کشوری است.

استاندار زنجان ادامه داد آمارها نشان می‌دهد که کالاهای استان زنجان تبدیل به احسن می شود و سپس صادرات انجام می‌گردد .

حقیقی ادامه داد:واردات استان نیز کاملاً مواد اولیه است یعنی مواد خامی که بر روی آن فرآوری صورت نگرفته وارد استان زنجان می شود.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل در امر صادرات و واردات شورای تامین مصوبه ای داشت که بسیار موثر بود و این مصوبه را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده بود که در یکی دو ماه اخیر با دستور رئیس جمهور محترم ابلاغ و عملیاتی شد که باعث جهش قابل ملاحظه گردید لذا در ماه های آینده با  این دستورالعمل نمودهای عینی بیشتری  را مشاهده خواهیم کرد.

حقیقی با اشاره به فعال نشدن ۳۵۷ کارت بازرگانی که رئیس اتاق بازرگانی در جلسه امروز به آن اشاره کرد، یادآور شد: اگر چه ۸۰ کارت فعال شده است اما این موضوع در دستور کارجلسه آینده قرار دهید تا مشکل بقیه کارت‌های بازرگانی نیز مرتفع گردد.

Share this post