استخدام بی رویه در شهرداری‌ها پیگیری شود

استخدام بی رویه در شهرداری‌ها پیگیری شود

استاندار قزوین:

استخدام بی رویه در شهرداری‌ها پیگیری شود

استاندار قزوین گفت: در شرایطی که شهرداری ها با محدودیت شدید مالی روبرو هستند بزرگ شدن بدنه آنها و استخدام تا سه برابر چارت سازمانی جای بررسی و پیگیری دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،جلسه شهرداران و سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان  در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهار داشت: در شرایط کنونی مدیریت در شهرداری‌ها بسیار سخت شده و پذیرش مسیولیت یک عشق و ارادت به مردم است اما باید ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها مدیریت مناسبی در منابع مالی صورت گیرد تا چالش‌ها بیشتر نشود.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از شوراها متدین و پاکدست هستند البته برخی مناطق هم مشکلاتی هست که خودتان باید مدیریت کنید و جایگاه شورایی که قرار است در آینده مسئولیت‌های بیشتری بر عهده گیرد زیر سوال نبرید.

استاندار قزوین یادآور شد: در برخی شوراها چالش داریم اما باید دانست هر چقدر شوراها پاک دست تر و متعهدانه عمل کنند اعتماد مردم بیشتر شده و واگذاری کارها تسریع می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز همه ما در معرض قضاوت مردم هستیم لذا باید مراقب باشیم و حواسمان را جمع کنیم و بدانیم اعتبار اجتماعی ما بالاتر از منافع مادی است و باید کاری کنیم تا نگاه مردم به ما مثبت باشد.

جمالی پور اضافه کرد: متأسفانه امروز تبلیغات سو علیه مدیران زیاد شده و هر کس این کار را می‌کند خودش در همین چاه خواهد افتاد و این که به قیمت رسیدن به منافع سیاسی نباید آبروی رقیب سیاسی خود را ببریم.

وی بیان کرد: وقتی خدا ستارالعیوب است چرا برخی دنبال تخریب شخصیت افراد هستند و اگر در استان کسی بدون سند با حیثیت و آبروی افراد بازی کند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

استاندار قزوین یادآور شد: هم دادستان قزوین متعهد است و هم رئیس دادگستری یک عالم دینی است که در برخورد با متخلف جدی هستند و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای که در ظاهر خود را بزرگ می‌دانند به مسائل غیر اخلاقی دامن بزنند.

وی اضافه کرد: اگر بی تقوایی در جامعه شکل بگیرد همه آسیب خواهند داد و همه باید مراقبت کنیم و در مسیر قانون حرکت کنیم تا آسیب نبینیم.

دخالت شوراها در کار اجرایی منطقی نیست

استاندار قزوین دخالت د امور یکدیگر را منطقی ندانست و یادآور شد: گزارش‌هایی دریافت شده که برخی اعضای شوراها در امور اجرایی دخالت می‌کنند و حتی تعیین تکلیف می‌کنند که یک کالا از کجا خریداری شود و یا پیمانکاری به چه گروهی داده شود و نهادی که قرار است پارلمان محلی باشد نباید کاری کند که مردم بی اعتماد شوند.

وی بیان کرد: رؤسای شوراها مراقب باشند و از اعتبار شورا صیانت و دفاع کنند زیرا حق شما قانون گذاری است اما حق ندارید نیرو معرفی کنید پیمانکار معرفی کنید و یا وارد مسائل اجرایی شوید.

استخدام بی رویه در شهرداری‌ها پیگیری شود

وی افزود: در شرایطی که با مشکلات مالی مواجه هستیم چه کسی اجازه داده تا بدنه یک شهرداری از ۴۰ نفر به ۱۵۰ نفر برسد و یا در یک شهرداری ۷۰۰ نفرل استخدام شده است و باید بررسی کرد چه کسی این دستور را داده است.

جمالی پور اظهار داشت: وقتی یک شهرداری سه برابر چارت خود اضافه نیرو دارد چه باید کرد البته برخی شوراها امین و خوب هستند اما در مواردی هم تخلف صورت گرفته که مجبور می‌شویم شورا را منحل کنیم البته بدترین کار این است که رأی مردم را نادیده بگیریم و شورت تعطیل شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: تفکیک مسئولیت‌ها مهم است و همه وظیفه داریم کمک و حمایت‌های خود را در چارچوب قانون اجرا کنیم و اصل و اساس کار ما فقط قانون مداری باشد.

وی گفت: به شهرداران تاکید می‌کنم زیر بار توصیه‌های غیرقانونی نروید و اگر قادر نیستید پاسخ دهید به استانداری اعلام کنید یا به معاون عمرانی منتقل کنید تا ما برخورد کنیم.

جمالی پور اظهار داشت: سازمان بازرسی هم زمانی که کاری غیرقانونی می‌شود وارد موضوع می‌شود و پرداخت‌ها و استخدام‌های غیرقانونی موجب ورود بازرسی می‌شود.

وی در خصوص کم بودن حقوق شهرداران هم گفت: گزارش شده برخی شهرداران از کارمندان هم کمتر دریافتی دارند که باید این موضوع بررسی و تدبیر شود.

شکایت دستگاه‌ها از یکدیگر ممنوع است

استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: قبلاً اعلام کردیم هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از دستگاه دیگر به دستگاه قضائی شکایت کند و ما به آن رسیدگی می‌کنیم و اگر این شکایت پس از تذکر تکرار شود مدیر را عزل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بازنگری در طرح جامع شهرها به جای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور باید در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.

جلوی ساخت و ساز غیر قانونی گرفته شود

جمالی پور تصریح کرد: یکی از از مشکلاتی که بعه تشکیل پرونده قضائی منجر می‌شود ساخت و ساز در حریم‌ها است که با این پدیده بشدت برخورد می‌کنیم البته آمادگی داریم در کمیسیون‌ها کمک کنیم.

امکانات دولتی در اختیار نامزدها قرار نگیرد

وی در ادامه به انتخابات هم اشاره کرد و افزود: همه یک گرایش سیاسی داریم اما قانونا حق نداریم از کسی جانبداری کنیم و اگر مواردی دیده شود یک بار تذکر می‌دهیم و بار دوم مدیر را عزل می‌کنیم، اگر کسی می‌خواهد تبلیغات کند استعفا بدهد و برود اما در لباس شهردار، مدیرکل، فرماندار، بخشدار پذیرفته نیست که طرفداری شود و یا امکانات دولت به افرادی داده شود.

استاندار قزوین در خصوص کمک شهرداری‌ها به سایر دستگاه‌ها هم اظهار داشت: در این شرایط نباید شهرداری‌ها کمک مالی کنند البته در صورت تصویب شورای تأمین می‌توان از شهرداری‌ها خدمت گرفت ولی با پرداخت پول نقد از سوی شهرداری‌ها مخالفم.

Share this post