افزایش روند ابتلا به کرونا در زنجان

کرونا

افزایش روند ابتلا به کرونا در زنجان

آوای میهن نیوز – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان به لزوم رعایت نکات بهداشتی، گفت:هم اکنون ۱۳ بیمار مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به روزها و هفته‌های گذشته روند تدریجی افزایشی دارد.

مشهود تقیلو امروز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، هر چند یک روز بدون فوتی داشتیم اما یک مورد مثبت سرپایی کرونایی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان سرپایی به این بیماری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به ۱۶۳ هزار و ۹۶۶ نفر و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به هزار و ۹۴۵ نفر رسیده که روز گذشته مورد فوتی ثبت نشد.

تقیلو خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری و تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به ۱۷۸ هزار و ۸۷۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به ۱۴ هزار و ۹۱۳ نفر در استان زنجان رسیده که ۱۲ هزار و ۹۷۸ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

وی خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی و همچنین مشکوک به ۴۱ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

 

وضعیت کرونایی زنجان

Share this post