افزایش سهم تولید ناخالص داخلی اشتغال و امید را در پی دارد

افزایش سهم تولید ناخالص داخلی اشتغال و امید را در پی دارد

آوای میهن نیوز: استاندار زنجان با بیان اینکه هدف ما از همه  اقدامات حوزه اقتصاد افزایش سهم خدمات جی دی پی  (تولید ناخالص داخلی) استان است، گفت:با تحقق این مهم، اشتغال و امید هم ایجاد می شود.
محسن افشارچی در  کارگروه  توسعه اقتصاد دیجیتال( تاد)  که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس پارک فاوا  برگزار شد، با بیان اینکه  در حال حاضر به سمتی حرکت می کنیم که مدل اقتصاد کشور را تغییر دهیم افزود: جوانان ما باید بدانند که  خودشان باید منشاء اقتصادی باشند و تغییر فرهنگ صِرف پشت میز نشینی، از مسیر پارک فاوا عبور می کند.
وی به دستاوردهای این کارگروه هم اشاره و تصریح کرد: استان زنجان یکی از معدود استان هایی است که امسال  مجوز تاسیس  پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات  را گرفته است.
مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه چند کار بزرگ و مهم  در حوزه  پارک فاوا تعریف شده است که تولید محتوا یکی از آنها است افزود: با ایجاد مکانی شبیه استودیو برای آن و پذیرش تعدادی از جوانان دانش پذیر، درحوزه تولید محتوا آموزش می بینند.
افشارچی همچنین به تصمیمات حوزه کشاورزی گلخانه‌ای هوشمند در استان هم اشاره کرد و گفت: با ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس در راستای اشتغالزایی،  از پتانسیل حوزه های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی و دانشگاه زنجان استفاده می شود.
وی تصمیمات این حوزه را مهم خواند وتصریح کرد: با ایجاد این نوع گلخانه ها،  امکان اینکه یک جوان فارغ التحصیل بتواند برای خود شغل ایجاد کند افزایش می یابد و از این رو،  جزء مصوبات اصلی کارگروه است.

Share this post