افزایش فضای آموزشی و توسعه خوابگاه‌ها از اولویت‌های دانشگاه  علوم پزشکی زنجان است

دکتر حسن بختیاری

افزایش فضای آموزشی و توسعه خوابگاه‌ها از اولویت‌های دانشگاه  علوم پزشکی زنجان است

آوای میهن – ابراهیم فتحی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افزایش فضای آموزشی و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی از اولویت‌های دانشگاه است.
دکتر حسن بختیاری ضمن تبریک آغاز سال نو، افزود: همزمانی آغاز سال ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان و ایام مهمانی خدا، فرصت مناسبی برای کسب گشایش‌های مادی و معنوی است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد موفقیت‌های چشمگیری در دانشگاه بودیم افزود: توانستیم در سال گذشته با موافقت اصولی مجوز رشته‌های جدید در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و phd، تخصص و فوق تخصص را اخذ کنیم. تعدادی از آنها مراحل بوردشان انجام شده و بقیه هم در مراحل اخذ مجوز نهایی هستند.

بختیاری برگزاری امتحانات جامع علوم‌پایه پزشکی و دندانپزشکی کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان را موفقیت بزرگی قلمداد کرد و گفت: دستیابی به چنین موفقیتی نشان دهنده جایگاه این دانشگاه در نزد وزارت بهداشت و نتیجه سال‌ها تلاش و کوشش دانشجویان و اساتید این دانشگاه در عرصه آموزش است.

این مسوول با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه پژوهش اظهار کرد: اعتبارات این بخش ۲ الی ۳ برابر افزایش یافته است بطوریکه بسیاری از بدهی‌ها در سال گذشته تسویه شد و مابقی هم به زودی تسویه می‌شود.

وی همچنین ارتقا کیفیت تغذیه و امکانات دانشجویی مانند فراهم کردن خوابگاه  را از اولویت‌های اصلی این دانشگاه برشمرد و گفت: افزایش قیمت‌ مواد اولیه، فشار مضاعفی را بر دانشگاه تحمیل کرد. بطوریکه این افزایش‌ها بیشتر از اعتبار تأمین شده برای این موضوع بود. ولی با جابه جایی سایر منابع سعی کردیم نه تنها کیفیت تغذیه و امور رفاهی و خوابگاه‌ها نسبت به قبل افت پیدا نکند بلکه توانستیم کیفیت را نسبت به گذشته ارتقا دهیم. هر چند که کمبودهایی در این زمینه وجود دارد ولی سعی ما بر این است تا این کمبودها نیز اصلاح شود.

بختیاری با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته به صورت عملی فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شده بود، خاطرنشان کرد. با فروکش کردن شیوع این ویروس فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در سالجاری با برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و راهیان نور و جهادی از سرگرفته شد و مورد اقبال دانشجویان نیز قرار گرفت. امیدوار هستیم با برنامه ریزی‌های مناسب در سال پیش رو نیز بتوانیم این نوع از فعالیت‌ها را در سطح دانشگاه ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، افزایش فضای آموزشی را اولویت کاری دانشگاه دانست و گفت: ایجاد دانشکده‌های جدید بالاخص  دانشکده بهداشت، پرستاری و بازسازی دانشکده قدیم پرستاری و به پایان رساندن پروژه سلف دانشگاه و ایجاد مرکز آزمون، در اولویت کاری دانشگاه در سال ۱۴۰۲ قرار دارد.

وی تصریح کرد: توسعه خوابگاه‌ها چه به صورت مجردی و چه متأهلی یکی از اهداف سال آینده دانشگاه است. در سال گذشته خوابگاه مجردی با ظرفیت ۲۸۰ نفر خریداری شد که با تجهیز کامل آن، در سال آینده تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. همچنین خرید و ساخت خوابگاه، بالاخص اختصاص خوابگاه به متأهلان موضوعی هست که پیگیری می‌شود تا امسال این امر محقق شود و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

این مسوول همچنین به بهره‌برداری واحدهای درمانی جدید استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: افتتاح‌های صورت گرفته در مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی در شهرهای ابهر، خدابنده، ماهنشان و سایر مراکز از جمله این اقدامات بود و همچنین ایجاد واحدهای بیمارستانی در مرکز استان، مانند: مرکز  ۱۶۰ تختخوابی آنکولوژی حضرت ولیعصر (عجل الله) که با همت مشترک خیریه حضرت ولی عصر و دانشگاه علوم پزشکی احداث و به بهره‌برداری رسید، به عنوان یکی از مراکز نمونه آنکولوژی در کشور تبدیل خواهد شد و امیدواریم با جذب یک سری امکانات به منظور خدمت رسانی بهتر در اختیار مردم استان قرار بگیرد.

وی همچنین به مراحل پایانی پروژه سوانح سوختگی بیمارستان آیت الله موسوی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا با تجهیز و آماده سازی این بخش را در سالجاری به بهره‌برداری برسانیم. همچنین پروژه خیرساز رجبعلی مقدم که حدود ۳۷ سال بلاتکلیف مانده بود در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی روبرو  است. سعی بر این است تا با پیگیری‌های دانشگاه در سال ۱۴۰۲ این پروژه نیز به بهره برداری برسد.  با افتتاح این مرکز یکی از مجهزترین و استاندارترین مراکز روانپزشکی کشور  به ارائه خدمت به مردم می‌پردازد.

دکتر بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که از ماه‌ها پیش پیگیر هستیم و امیدواریم امسال به نتیجه برسد ایجاد بخش‌های VIP و IPD است که این اقدام منجربه این خواهد شد که هم خدمات بهتری به همشهریان و هموطنان ارائه شود و هم اینکه با افزایش درآمد انگیزه فعالیت بهتر و با کیفیت برای پزشکان و کادر درمان را ایجاد شود.

Share this post