افزایش ۱۱۷ درصدی میزان سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان

افزایش ۱۱۷ درصدی میزان سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری افزایش ۱۱۷ درصدی سازش در پرونده‌های قضایی شهرستان و کاهش ۲۹ درصدی ورود به زندان را در تاکستان شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا،  حسین رجبی روز شنبه با بیان این مطلب، افزود: اجرای طرح اصلاح ذات البین با دو هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و کاهش محکومیت کیفری شهروندان صورت گرفته است.

وی افزود: جهت دستیابی به اهداف این طرح، کارگروه صلح و سازش در مراجع انتظامی و شعب دادسرا تشکیل که به ایجاد صلح در ۳۱۱ فقره پرونده مراجع انتظامی و ۱۶۳ فقره پرونده شعب دادسرا منجر شد.

رجبی افزود: با توجه به آمار فوق، مصالحه در پرونده های کیفری در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

این مقام قضایی اظهار داشت: همچنین در مدت ذکر شده، هزار و ۵۲۷ فقره پرونده کیفری نیز به سازش منتهی شده که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۸ درصدی رضایت مراجعه کنندگان بوده ایم.

دادستان تاکستان در خصوص پرونده های قتل هم، گفت: با تشکیل کارگروه صلح و سازش ویژه قتل نیز از ابتدای سال تاکنون اولیا دم ۲ فقره پرونده اعلام رضایت کرده اند.

رجبی با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات کارگروه صلح و سازش در تاکستان، بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش ۲۹ درصدی ورودی به زندان و کاهش ۳۶ درصدی ارتکاب جرایم خشن در این شهرستان بوده ایم که موجب افزایش  رضایت مندی شهروندان و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی شده است.

 

Share this post