افزون بر ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در لاهیجان پرداخت شد

افزون بر ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در لاهیجان پرداخت شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لاهیجان گفت: این شهرستان هم اکنون با پرداخت بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال، رتبه دوم در پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را کسب کرده است.

محمدهوشنگ علیجانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان از تسهیلات توسط بانک‌های عامل از محل تسهیلات کرونا برای ۱۳ رسته از واحدهای صنفی و کارگاه‌های آسیب دیده مصوب و به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای این طرح و تا پایان مهلت ثبت نام و درخواست متقاضیان آسیب دیده از شرایط کرونا، یکهزار و ۳۱۴ طرح با سطح اشتغال ۲ هزار و ۸۸۸ نفر از لاهیجان در سامانه “کارآ” نام نویسی انجام دادند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لاهیجان خاطر نشان کرد: شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی، رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

علیجانی به تحقق بیش از ۲۰۰ درصدی تعهد اشتغال شهرستان لاهیجان بنا بر اعلام سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشاره و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی این شهرستان متعهد به ایجاد یک هزار و ۱۵۳ شغل در سال گذشته شده بودند اما این عدد خوشبختانه به ۲ هزار و ۴۶۶ شغل رسید.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش “مرکزی و رودبنه” است.

Share this post