امضای تفاهم‌نامه تامین مقوای جلد کتاب های درسی در زنجان

امضای تفاهم‌نامه تامین مقوای جلد کتاب های درسی در زنجان

آوای میهن نیوز_ تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت کاغذ سازی راشاکاسپین برای تامین مقوای مورد نیازجلد کتاب های درسی عصر سه شنبه (۱ شهریور ۱۴۰۱) در این کارخانه کاغذ سازی به امضاء رسید.

در این مراسم که با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد،معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اتکای به توان داخلی در زمینه تولید مقوا برای جلد کتاب های درسی به خودکفایی رسیده ایم و وابستگی کشور در این حوزه رفع شده است.

حجت الاسلام علی لطیفی در آیین مبادله با بیان اینکه سالانه چهار هزار و ۳۰۰ تن مقوا برای جلد کتاب های درسی در کشور نیاز است، افزود: هر ساله مناقصه ای برای تامین این نیاز برگزار می شود و تا کنون شرکتی از داخل در این مناقصه ها حضور نداشت ولی امسال شرکت کاغذ سازی راشاکاسپین اعلام کرد که توان تولید مقوای مورد نیاز را دارد و از آنجا که رویکرد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این بوده که از تولید داخل حمایت کند، تفاهم نامه ای با این واحد تولیدی امضا شد.
وی با بیان اینکه ازاین پس ۱۰۰ درصد مقوای مورد نیاز جلد کتاب های درسی از داخل تامین خواهد شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش سالانه حدود ۱۴۷ میلیون جلد کتاب درسی در کشور چاپ می کند.
لطیفی همچنین به تامین کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب های درسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال های گذشته نزدیک به ۴۵هزار تن کاغذ برای مصرف در این بخش استفاده می‌شد که امسال ۳۰هزار تن یعنی دو سوم نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خودکفا شدن در تامین مواد مورد نیاز چاپ کتاب های درسی، ما را از گرفتاری های واردات رها می کند، اظهار داشت: مهم ترین موضوع در این خصوص، اتکا به توان داخلی است و این موجب صرفه جویی ارزی و اشتغال در کشور می شود.
وی پیرامون محتوای جدید کتاب های درسی هم اظهار داشت: در این خصوص نیز اقدامات کوتاه مدت و هم بلند مدت را در دستور کار داریم، برای مهر ۱۴۰۲ در محتوای برخی کتاب ها اصلاح و تغییر خواهیم داشت و طی ۲ تا سه سال آینده نیز در محتوای کتاب ها تغییر جدی ایجاد خواهد شد.
مجتمع کاغذی سازی راشا کاسپین ایرانیان که در حال حاضر بزرگترین کارخانه کاغذسازی ایران با ظرفیت تولید سالانه ۱۷ هزار تن می باشد، در سال ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری بخش خصوصی در محدوده ای ۱۵ هکتاری واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر زنجان تاسیس شد.

Share this post