انتقاد رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص عدم تخصیص بودجه بازآفرینی شهری

انتقاد رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص عدم تخصیص بودجه بازآفرینی شهری

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شهر زنجان با دارا بودن بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت متاسفانه به دلیل قصور صورت گرفته در سال های گذشته حتی یک ریال از بودجه بازآفرینی شهری به این شهر تعلق نگرفته که جای سوال دارد.
به گزارش میهن نیوز منصور مرادلو در اولین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در سال جدید با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: انتظار می رود اداره کل راه و شهرسازی نسبت به بودجه بازآفرینی شهری کمک حال شهرداری باشد، لذا از استاندار زنجان درخواست می‌کنیم موضوع بودجه بازآفرینی شهری را دنبال کنند تا حقوق شهروندان رعایت شود.
وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه خودسازی است افزود: کارمندان شهرداری سعی کند در ماه خدا با حوصله کار مردم را انجام دهند چرا که در این ماه هر آنچه که انسان انجام می‌دهد ازجمله خواب نیز عبادت است.
به گفته مرادلو شادابی و نشاط همراه با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باعث خشنودی خداوند خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای برنامه های مختلف در سطح شهر نوروز شادابی در شهر زنجان سپری شد اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توسط شهرداری می توان گفت نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت مطلوب تری برخوردار بود که جا دارد از شهردار معاونان و کارکنان شهرداری تقدیر و تشکر نمایم.
وی در خصوص آسفالت ریزی خیابان‌ها و معابر نیز گفت: آسفالت ریزی خیابان ها قرار بود که از اسفند ماه آغاز شود که در این زمینه روزانه ۲۰ تا ۲۵ تن آسفالت ریزی در سطح شهر انجام شد و لکه گیری معابر اصلی سطح شهر همچنان ادامه دارد و در فروردین امسال نیز روکش آسفالت برخی از خیابان ها آغاز شده و ادامه دارد.
مرادلو سپس به اقدامات انجام شده در راسته ی بازار مسگرها اشاره کرد و افزود: کف سازی این راستا در حال اجراست و تا پایان ماه رمضان به اتمام خواهد رسید البته باید میراث فرهنگی نیز مشارکت داشته باشد چرا که ۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه نیاز است و کافی نیست.
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت به دلیل شیوع کرونا پارک های سطح شهر تعطیل شد که در بحث روشنایی وسایل بازی این پارک ها اکنون مشکلاتی وجود دارد که شهرداری باید سریعاً در خصوص روشنایی پارک ها و باز گرداندن وسایل بازی اقدام نماید.
حمزه لو پاک با انتقاد از اینکه فضای شهر برای ماه رمضان آماده نشده است افزود: متاسفانه فضاسازی مناسبی برای ماه رمضان اتفاق نیفتاده است لذا سازمان فرهنگی و سیما منظر شهری در این خصوص ورود پیدا کنند و چهره شهر را تغییر داده تا احساس کنیم ماه رمضان آمده است.
منشی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری در ایام عید گفت: زنجان فقط سبزه میدان، میدان بسیج و پیاده راه نیست چرا که مناطق جنوبی شهر نیز جزو زنجان هستند لذا شهرداری باید در راستای زیباسازی شهر در تعطیلات نوروز به مناطق جنوبی شهر نیز توجه می داشت.
نجفی ادامه داد: اگرچه شهرداری در تعطیلات نوروز بسیار خوب عمل کرد اما باید نگاه شهرداری فراتر از میادین اصلی شهر و خیابان های مرکز شهر باشد به همین دلیل شهروندان مناطق جنوبی نیز خواسته هایی از شورا و شهرداری دارند که این خواسته ها به جا و منطقی است.

Share this post