انحراف منابع طبیعی زنجان در واگذاری اراضی ملی منطقه امند

انحراف منابع طبیعی زنجان در واگذاری اراضی ملی منطقه امند

آوای میهن نیوز-  دادستان  زنجان گفت:در واگذاری اراضی ملی منطقه امند  به بنیاد مسکن از طریق منابع طبیعی انحرافی صورت گرفته است لذا باید
دلیل واگذاری اراضی ملی اطراف روستای امند به افرادی که اهلیت ندارند مورد بررسی قرار گیرد
حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی درپنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در استان زنجان اظهارداشت: یک همبستگی و هم افزایی بین مسئولان وجود دارد که حرکتهای خوبی در این راستا انجام شده است که جای تقدیرو تشکر دارد اما شرایطی که در آن قرار داریم شرایط مطلوبی نیست.
وی افزود: یکی از مواردی که اخیراً پی گیری شده است در خصوص وضعیت اموال تملیکی است که طی این هفته بازدیدی از انبارهای اموال تملیکی انجام شد که در خصوص وضعیت نامناسب و غیر اصولی نگهداری اموال، طولانی شدن نظارتها، عدم ارتباط و دسترسی سریع بین تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی ، اشکالات در برگزاری مزایده ها و توقیف برخی از اموال وجود داشت که تذکراتی در این راستا داده شد و مهلت یک هفته ای در خصوص تعیین تکلیف این اموال داده شد که در جلسه بعدی بایستی مسئولین امر پاسخگو باشند.
دادستان مرکز استان اظهار داشت : بحث اراضی که از طریق منابع طبیعی در اختیار بنیاد مسکن استان  گذاشته شده که متاسفانه بنیاد مسکن وظیفه خود را بخوبی انجام نداده و یک   انحرافی صورت گرفته است که نمونه اخیر آن واگذاری زمین ها در روستای امند می باشد. اهالی روستایی که کلا روستا را رها کرده و نزدیک ۲۵ سال است که رفته است ، حال سئوال اصلی این است که نهایتا اراضی به چه عنوانی به بنیاد مسکن داده شده است که اهلیت تملک ندارند واگذار شود.
کرمی به اداره کل بازرسی استان، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات ماموریت داد تا اولاً بررسی کنند که اصل این واگذاری ها چگونه بوده است؟ و ثانیاً داده ها جمع آوری شود که آیا واگذاری زمین به خود اهالی این روستا صورت گیرد و نه به کسان دیگر و همچنین در خصوص کوه تراشی نیز بررسی های لازم صورت گرفت  نتیجه بررسی ها به شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی گزارش شود تا اقدامات لازم انجام شود.
در این جلسه اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال به اقدامات انجام شده در مصوبات جلسه قبل پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص آن اقدامات ارائه نمودند.

Share this post