اولویت اصلی همگان باید فرهنگ باشد

اولویت اصلی همگان باید فرهنگ باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:اولویت اصلی همگان اگر فرهنگ باشد بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان امرالله حسنی ، با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ در کشور ما در رده‌های چندم بوده و اولویت اصلی ما فرهنگ نیست که باید این دیدگاه عوض شود، اظهار کرد: در کل کشور و در خود استان یک انجماد فرهنگی ایجاد شده که باید باعث ذوب شدن آن شویم و هنرمندان دوباره به خانه خود آمده و در عرصه هنر فعالیت کنند، لذا  اولویت اصلی همگان باید فرهنگ باشد تا فرهنگ وهنرمند به جایگاه اصلی خودش برسد.

وی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا در کاهش فعالیت‌های هنری، افزود: بنا داریم بستر را آماده کنیم که هنرمندان دوباره بازگشته و فعالیت خود را آغاز کنند. برای شروع کار هم امسال در شب سال تحویل دورهمی به عنوان جشن آغاز ۱۴۰۰ با حضور هنرمندان خواهیم ‌داشت تا عهدی ببنیدیم تا سال ۱۴۰۱ را با قوت شروع کنیم.

این مسئول با بیان اینکه به عنوان متولیان فرهنگ و هنر باید زمینه را آماده کنیم که هنرمندان با خیالی آسوده فعالیت‌شان را در زمینه هنر و علاقه خود شروع کنند، تصریح کرد: افراد به لحاظ هنری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شدند و سعی شده برای کسانی که عضو صندوق بیمه هنرمندان بودند، هنرکارت صادر شود تا حدی ضررها را جبران کنیم ولی همه هنرمندان دارای هنرکارت و عضو صندوق نیستند.

حسنی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور بودجه‌ای برای ساختمان پشتی فرهنگسرا (سالن تئاتر) در نظر گرفته شده تا بتوانیم آن مکان را نیز به بهره‌برداری برسانیم، ادامه داد: در رابطه با ابلاغ اعتبارات قطعاً اولویت اول ما شهرستان‌ها و مناطق محروم است.

وی با اشاره به نقش مهم مطالبه‌گری خبرنگاران و با بیان اینکه آنچه که حق و شان مردم است را باید مطالبه کنیم، به‌ خصوص در حوزه‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما عدالت فرهنگی است و در سال‌جاری در نظر داریم جشنواره شعر و قصه، تئاتر در قیدار و جشنواره خوشنویسی را در ابهر برگزار کنیم و با این کار می‌خواهیم تمرکززدایی کنیم و با استفاده از تجربیات هنرمندان مرکز استان به شهرستان‌ها نیز رجوع کنیم تا ظرفیت خود را نشان دهند.

 

Share this post