بازگشت20 میلیارد تومان منابع سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان

بازگشت20 میلیارد تومان منابع سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان خبرداد:

مجموعه گردشگری گاوازنگ قابلیت کارآفرینی بالایی دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در نشست خبری  با تبریک روز خبرنگارگفت: خبرنگاران یکی از مولفه‌های توسعه پایدار هستند که به تقویت اعتماد متقابل و تنویر افکار عمومی در جامعه کمک می‌کنند؛ حوزه خبر و رسانه یک مسیر دو طرفه است.

به گزارش خبرنگارما، مهندس سعید امیدی اظهار کرد: این سازمان از سال ۶۹، با هدف به خودکفایی رسیدن شهرداری‌ها و تقویت بنیه مالی آن‌ها ایجاد شد و در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است.

 به گفته وی ۲۱ شهرداری در سطح استان فعال است که سهامدار سازمان همیاری شهرداری‌ها هستند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان قانون‌مداری، شفافیت و ارزش‌آفرینی را سه رویکرد اصلی سازمان همیاری شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: تلاش داریم مسیر این سازمان را روی ریل اصلی قرار دهیم و تعامل حداکثری با شهرداری‌ها و کار تیمی و فراجناحی با چابک‌سازی مجموعه را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد قانون‌مندی شفافیت و ارزش آفرینی در جامعه مورد توجه این سازمان است گفت: تلاش ما شفاف سازی فعالیت این سازمان بوده است و تلاش داریم مسیر این سازمان را روی ریل اصلی قرار دهیم و تعامل حداکثری با شهرداری‌ها و کار تیمی و فراجناحی با چابک‌سازی مجموعه در دستور کار این سازمان است.

وی با بیان اینکه برگرداندن سازمان همیاری به ریل خود و هدایت مجموعه رو به جلو از جمله اولویت‌های سازمان است، تصریح کرد: بر همین اساس همه امور مالی را شفاف‌سازی کردیم و هزینه‌های مازاد و تشریفاتی را به حداقل رساندیم.

این مسئول با تاکید بر انضباط مالی تصریح کرد: در حال حاضر همه امور مالی را شفاف‌سازی کردیم و هزینه‌های مازاد و تشریفاتی را به حداقل رساندیم. بخشی از منابع حقوقی این سازمان در سال‌های گذشته ضایع و از دست سهامدار خارج شده بود که توانستیم ۲۰ میلیارد تومان منابع را یا به سازمان برگردانیم و یا دارایی‌های موجود را افزایش دهیم. بخش‌هایی از این منابع به نقدینگی تبدیل شده و پرداخت مطالبات سنوات گذشته، از دیگر اقدامات است.

امیدی به اجرای پروژه‌های گردشگری و اشتغال‌زا در مسیر جنوب به شمال محور گاوازنگ اشاره کرد و افزود: برای ۵۰ درصد اولیه این پروژه ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده و برای فاز دوم آن ۱۶ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گفته مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان مجموعه گردشگری گاوازنگ ظرفیت بالایی برای اشتغال و کارآفرینی دارد.

وی درادامه  با اشاره به اینکه مرکز آموزش علمی‌کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها از سال ۹۱ فعالیت می‌کند، بیان کرد: تاکنون ۴۴۲ نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند و ۱۰۵ هزار نفر ـ ساعت آموزش‌های ضمن خدمت برای کارکنان شهرداری‌ها برگزار شده است. رشته مدیریت محله و مدیریت امور شهروندی نیز از رشته‌های جدید و مورد نیاز شهرها است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه گردشگری گاوازنگ علاوه بر ایجاد نشاط و شادی برای شهروندان، در حوزه رونق گردشگری، اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بسیار اثرگذار است. در ابتدا قرار بود ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی به این مجموعه اختصاص یابد اما اکنون به کمتر از ۵۰ هکتار رسیده است وهمچنین قرار بود روستای واقع در این مجموعه به شهرک مسکونی منتقل شود که این جابه‌جایی تا کنون میسر نشد.

امیدی یادآور شد: جنگل‌کاری، سینما روباز، کلبه شادی و میزبانی از رویدادهای ملی و استانی از خدمات این مجموعه است.

امیدی با بیان اینکه سازمان اجاره نخواهد داد که حقی از سهامداران آن ضایع شود، گفت: پروژه فودکورت در مسیر جنوب به شمال و ضلع غربی قرار دارد و پروژه در آستانه بهره‌برداری است  د به زودی مشکل آبرسانی و گازرسانی آن حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری گاوازنگ از زیرساخت برق برخوردار است، ادامه داد: اما این مجموعه فاقد زیرساخت گاز است و برای زیرساخت آب قدم‌هایی برداشته شده است.

این مسئول تصریح کرد: پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری برای رونق اقتصادی این مجموعه در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی، ساخت و بهره‌برداری از رستوران گردان، احداث و بهره‌برداری از هتل ۵ ستاره، کافه جنگلی، کافه مدرن، پیست دوچرخه‌سواری و شهربازی اشاره کرد.

امیدی، وجود معارض را از مهم‌ترین‌ چالش‌های پروژه گردشگری گاوازنگ دانست و افزود: مسیر موجود ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند و باید رویکردها را عوض کنیم.

آغاز ثبت‌نام آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری

سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان نیز از آغاز ثبت‌نام مقاطع کاردانی و کارشناسی مرکز آموزش علمی -کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی منتشر شده است.

وی گفت: مرکز علمی- کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان با رویکرد مهارت محوری و کارآفرینی اقدام به پذیرش  می‌کند.

امیدی با اشاره به اینکه مرکز آموزش علمی‌ -کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها از سال ۹۱ فعالیت دارد، اضافه کرد: از زمان آغاز فعالیت این مرکز تاکنون ۴۴۲ نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند و ۱۰۵ هزار نفر  ساعت آموزش‌های ضمن خدمت برای کارکنان شهرداری‌ها برگزار شده است.

 میزان پاسخگویی به رسانه‌ها یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران کل  است

در ادامه نیز مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با تبریک روز خبرنگار و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز اظهار کرد: کار رسانه از جهات متعددی ارزشمند است.

رضا الهی سرشت با اشاره به اینکه بسیاری از اتفاقات با حضور رسانه‌ها ممکن شده و از این طریق در جامعه امیدآفرینی می‌شود، گفت: در واقع رسانه‌ها با اخبار امیدبخش به همبستگی بیشتر در جامعه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به تمهیدات مجموعه استانی برای ارتباط بیشتر مدیران با رسانه‌ها گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران کل  میزان پاسخگویی به رسانه‌هاست.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان گفت: همچنین هر هفته هر دستگاه اجرایی باید یک خبر شاخص از مجموعه خود که در رسانه‌ها نتشر شده را در پرتال سازمانی قرار دهد.

Share this post