بانوی وزنه بردار زنجانی رکورد دسته ۷۱ کیلوگرم کشوری را شکست

بانوی وزنه بردار زنجانی رکورد دسته ۷۱ کیلوگرم کشوری را شکست

 

آوای میهن نیوز – نایب رییس هیات وزنه برداری شهرستان زنجان گفت: ” الهه رزاقی” بانوی وزنه بردار زنجانی که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان شرکت کرده بود توانست در دسته ۷۱ کیلوگرم در یک ضرب سه کیلوگرم، در ۲ ضرب چهار کیلوگرم و در مجموع هفت کیلوگرم رکورد کشوری این دسته را افزایش دهد.

علی نصرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی اهواز برگزار شد که هیات وزنه برداری زنجان ۲ بانوی ورزشکار را راهی این رقابت ها کرده بود.

وی اضافه کرد: الهه رزاقی، با شرکت در دسته ۷۱ کیلوگرم توانست رکورد یک ضرب و ۲ ضرب را افزایش دهد و سه مدال طلای با ارزش را کسب کند.

عضو هیات رئیسه وزنه برداری استان زنجان ادامه داد: همچنین “مائده نصیری” دیگر ورزشکار وزنه بردار زنجانی نیز که اولین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کرد در گروه برترین ” A “، قرار گرفت و مقام هفتم را بدست آورد.

وی با بیان اینکه در هفتم اسفند نیز مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان مردان انتخابی تیم ملی به میزبانی استان ایلام برگزار شد، گفت: ۲ وزنه بردار زنجانی نیز به این رقابت ها اعزام شدند که حسین نجفی در دسته ۷۳ کیلوگرم در اولین حضور خود و در یک ضرب به مدال برنز دست یافت.

نصرتی افزود: امیر عزیزی دیگر ورزشکار زنجانی نیز در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و در یک ضرب با کسب مدال طلا به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه بانوان وزنه بردار زنجانی در رقابت های اخیر خوش درخشیدند، اظهار کرد: الهه رزاقی برای شرکت در مسابقات جام نوروزگان که با حضور هفت کشور طی روزهای ۱۹ تا ۲۳ اسفند جاری در تهران برگزار می شود به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

نایب رییس هیات وزنه برداری شهرستان زنجان گفت: در جام نوروزگان ورزشکاران کشورهای مصر، روسیه، نپال، عراق، پاکستان، ازبکستان و همچنین ایران حضور دارند.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه وزنه برداری بانوان زنجانی از سال ۹۶ در استان آغاز شد، ادامه داد: شیوع بیماری کرونا وقفه ای در برنامه ریزی ها و حضور بانوان توانمند را در این رسته ورزشی فراهم کرد.

وی یادآوری کرد: می توان گفت با گذشت یک ونیم سال فعالیت مستمر و حرفه ای، بانوان وزنه بردار زنجانی حرفی برای گفتن در کشور و حتی سطح جهانی دارند.

Share this post