با اخلالگران در مسیر تولید  به شدت برخورد می کنیم

با اخلالگران در مسیر تولید  به شدت برخورد می کنیم

 

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اجازه نمی دهیم هرکس در هر پست و مقامی برای تولید مانع ایجاد کند و باید دست کسانی را که مانع تولید می‌شوند، قطع کرد لذا تولیدکنندگان نیز در این خصوص باید مطالبه گر باشند.

 به گزارش آوای میهن نیوز؛ اولین همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان روز چهارشنبه با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، آیت الله اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان، قاسمی دادستان استان، رجبی دادستان تاکستان، قبادی معاون اقتصادی استانداری، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رضا طاهری فرماندار تاکستان و جمعی از فعالان اقتصادی ، در سالن امام علی (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکستان برگزار شد.

سعید عمرانی در این همایش اظهارداشت: برخی از  افراد در سایه و رانت خوار همواره سعی می کنند موانع تولید برداشته نشود اما دستگاه قضایی در مبارزه با این افراد و حمایت از تولید جدی است.

وی باتاکید براینکه مدیران باید حرف شنوی داشته باشند و بر اساس شاخص های یک نظام اسلامی با همه توان به مردم خدمت کنند ادامه داد: اگر ادعا داریم که لباس خدمت پوشیده ایم باید پای کار باشیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور سپس به ارزش کار تولیدکنندگان و کارآفرینان اشاره کرد و گفت: خداوند تولیدکنندگان را انتخاب کرده تا به وسیله آنان به دیگر بندگان خود رزق و روزی ببخشد وما نیز باید یاریگر آنها باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به دنبال استیفای حقوق مردم است و اگرباور داریم مسئولیم و فرصت خدمت به مردم را پیدا کرده ایم خداوند لطف کرده که گره گشای مشکلات دیگران باشیم و اگر غفلت کنیم کفران نعمت کرده ایم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه با تقدیر از دادستان تاکستان در راستای تکریم از تولیدکنندگان اظهارداشت: خوشبختانه آقای قاسمی دادستان قزوین و جناب آقای رجبی دادستان تاکستان از افراد توانمندی هستند که پای کارند و شاید تاکنون این گونه جدیت در حل مشکلات از سوی دادستانها دیده نشده که این اتفاق و عزم و اراده جدی می تواند گره گشای مشکلات تولید باشد.

 به گفته این مسوول قضایی، ملت ما وارث خون شهدایی مانند سلیمانی ها و حججی ها هستند و ما باید خادم و خاک پای آنها باشیم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی و تحریم دشمنان وقتی یک کارآفرین برای ۵۰۰ نفر و یک تولیدکننده برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد کرده ما باید وی را تکریم کنیم نه این که با قطع کردن خدمات آب، برق و گاز و یا گرفتن مالیات های سنگین آنها را از سرمایه گذاری پشیمان کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: باید با مدیرانی که خدمات تولیدکنندگان را به بهانه بدهی و یا تاخیر در پرداخت آن نادیده می گیرند، برخورد جدی کنیم.

عمرانی با بیان اینکه تحریم، کمر ما را نمی تواند بشکند بلکه مشکلاتی که خودمان برای هم ایجاد کرده ایم مانع کار ما هستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی مشکلات بخش تولید ساخته و پرداخته آمریکا و دشمن نیست بلکه در داخل آنها را ایجاد کرده ایم و باید برای حل آنها تلاش کنیم.

عمرانی گفت: به کسانی که می گویند با عقب رفتن روسری یک دختر و یا زن باران الهی قطع می شود باید گفت اگر باران و نعمت الهی از مردم سلب می شود به واسطه ربایی است که در بانک ها از تولیدکننده می گیریم تا کمرش بشکند و کارخانه ای را تعطیل کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور یادآورشد: ما باید یقه وزرا و مدیرانی را پاره کنیم که به هر بهانه ای مانع تولید می شوند و به بیکاری دامن می زنند.

موانع تولید، مدیران در سایه اند

وی اضافه کرد: در هر حوزه کاری، افرادی داریم که در سایه هستند و دیده نمی شوند اما به صورت پنهانی مدیریت می کنند و اگر امروز مشکل مثلا واحدهای فولادی حل نمی شود به واسطه همین افراد در سایه است.

وی افزود: همین مردان در سایه و رانت خواران نمی گذارند هزینه تولید کاهش یافته و محصولات به قیمت واقعی و مناسب به دست مصرف کننده برسد و با دسیسه های مختلف اجازه نمی دهند یک کارخانه با همه ظرفیت وارد تولید شود.

 

عمرانی اضافه کرد: رانت خواران اجازه نمی دهند فریاد ما شنیده شود اما دردستگاه قضا عزم جدی داریم در حد توان حامی تولبدکنندگان باشیم و شرایط کسب و کار و تولید را تسهیل کنیم.

وی اظهارداشت: تازمانی که آدم خدا نباشیم و به فکر منافع شخصی باشیم به جایی نمی رسیم و امروز برخی افراد از طریق رانت هزینه های تولید را بالا می برند تا خودشان به سودهای میلیاردی برسند.

همه مشکلات ناشی از تحریم خارجی نیست

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه اظهارداشت: اگر حتی ۱۰ درصد پیرو ائمه و پیامبر بودیم باید امروز بعد از ۴۰ سال می توانستیم قله های اخلاقی جهان را فتح کنیم و ایران گلستان می شد اما متاسفانه در داخل کمر همدیگر را می شکنیم و در خیلی از موارد نباید دنبال دشمن خارجی بگردیم بلکه در داخل از خودی آسیب دیده ایم.

وی اضافه کرد: اگر چند نفر مانند شهید سردار سلیمانی بودند کشور گلستان می شد و امروز مردم از مدیران انتظار رفتارهای اخلاقی و سلامت در کار را دارند.

عمرانی تصریح کرد: امروز بایستی برخی ساختارهای غلط را در بانک ها و فرآیند کار اداری بشکنیم و از تشریفات در محدوده مدیریتی خود بشدت دوری کنیم تا موجب بی اعتمادی مردم نشویم.

معاون قضایی دادستان کل کشور یادآورشد: تولیدکننده ای که ۲۵ درصد تخم مرغ کشور را تامین می کند و بیش از ۲۵۰۰ شغل ایجاد کرده چرا باید پشت در دفتر وزیر جهاد و یا مدیران دیگر معطل شود در حالی که وزیر باید سراغ این فرمانده اقتصادی برود و تکریمش کند تا با انگیزه بیشتری در خدمت به نظام تلاش کند.

وی اضافه کرد: تا وقتی که تولیدکننده معطل یک وقت ملاقات با وزیر و مدیر باشد نمی توان انتظار داشت که مشکل تولید در کشور حل شود.

مجسمه صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی را بسازیم

عمرانی گفت: با تلاش و ایثاری که صنعتگران و تولیدکنندگان در شرایط تحریم انجام دادند و به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کردند، ما وظیفه داریم «مجسمه بزرگان صنعت و تولید» را بسازیم و در نقاط مختلف شهرهای ایران نصب کنیم تا همیشه مورد تکریم قرار گیرند.

وی بیان کرد: البته شاید تعداد محدودی از افراد سوء استفاده گر در این میان پیدا شوند اما شما مانند کندوهای عسلی هستید که اگر زنبور آلوده ای در جمع شما دیده شد باید خودتان آنها را دفع کنید و نگذارید کار به دستگاه قضایی کشیده شود.

ضرورت اصلاح ساختار های غلط در کشور

عمرانی گفت: وقتی تولید کننده واقعی با سرمایه های فراوان وارد کار شده و با سختی کار می کند باید تکریم شود و در صدر نشیند و همه مدیران بدون منت برای رفع مشکلاتش تلاش کنند البته اعتقاد دارم تا زمانی که ساختارها در سیستم بانک و مالیات و جاهای دیگر اصلاح نشود با تغییر مدیران چیزی عوض نمی شود.

وی اضافه کرد: قوانین و مقررات مرتبط با تجارت و کسب و کار از جمله مالیات در کشور با کمک نمایندگان باید اصلاح شود و گرفتن مالیات علی الراس و علی الحساب بی معناست.

معاون قضایی دادستان کشور اظهارداشت: باید حلقه ای در کشور ایجاد کنیم تا تولیدکننده از دستگاه قضایی، بازرسی، نظارت، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی هراسی نداشته باشد و هر روز توسط این نهادها احضار نشود و با آرامش و امنیت کامل به فکر تولید باشد.

عمرانی بیان کرد: امروز نباید هر روز به بهانه های مختلف مدیران عامل کارخانه ها و واحدهای صنعتی را به دستگاه قضایی احضار کنیم و نماینده حقوقی آنها را نپذیریم و مانع کار تخصصی آنها در تولید شویم لذا از رئیس دولت جدید انتظار داریم ساماندهی این امور را در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: نجات کشور در گرو رونق تولید و اقتصاد است و همه باید به دولت کمک کنیم تا برنامه های خود را در مسیر شکوفایی اقتصاد و رونق و جهش تولید عملیاتی کند.

در پایان این مراسم از مدافعان اقتصادی شاخص شهرستان تاکستان تجلیل شد.

Share this post