با افرادی که به مسافرت رفته و تست PCR مثبت دارند باید قاطعانه برخورد شود

با افرادی که به مسافرت رفته و تست PCR مثبت دارند باید قاطعانه برخورد شود

نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید داد:

با افرادی که به مسافرت رفته و تست PCR مثبت دارند باید قاطعانه برخورد شود

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برای افرادی که به هشدارهای ستاد کرونا اهمیت نداده ، به مسافرت رفته اند از آنان تست PCR گرفته شود واگر مثبت بود پرونده قضایی تشکیل خواهد شد اظهار داشت: وضعیت بد کرونایی زنجان نتیجه سفرهای داخلی و خارجی است لذا با این افراد قاطعانه برخورد خواهد شد، چرا که از قبل هشدار داده بودیم که در خانه بمانند و به مسافرت نروند.

به گزارش آوای میهن نیوز فتح الله حقیقی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستادپیشگیری و مقابله با کرونا افزود: با همکاری ارگانهای مختلف از جمله بسیج پی سی آر به ۹.۳ درصد رسیده بود که متاسفانه با عدم رعایت مردم از جمله کسانی که به خارج سفر کرده اند اکنون به ۲۲ درصد رسیده است هرچند قبل از تعطیلات نوروزی عاجزانه از همشهریان عزیز خواهش کرده بودیم که به سفر از جمله خارج از کشور نروند اما باز هم رعایت نشد لذا باید با این گونه افراد قاطعانه برخورد شود و از آنها آزمایش گرفته و اگر مثبت اعلام شد پرونده قضایی تشکیل گردد.

در تعطیلات نوروز امسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از زنجانی ها به ترکیه سفر کردند که به گفته مسئولان احتمال ابتلا به بیماری در این افراد بیشتر از سایر افرادی است که در استان مانده اند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه برای آزمایش کرونا عادی ۳۰۰ هزار تومان در حالی که برای کرونای انگلیسی ۴ میلیون تومان هزینه می شود ادامه داد: در کجای دنیا مرسوم است که عده‌ای مسافرت بروند و خوشگذرانی کنند آن وقت دولت پول خرج کنند تابیماری آنها بهبود  یابد.

به گفته حقیقی به زودی تمام شهرهای استان به رنگ قرمز در خواهد آمد چرا که عده ای به موضوع همه‌گیری کرونا توجه نمی‌کنند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:وقتی در تعطیلات نوروز ۱۲۰ درصد ترددها نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد یعنی سد مقاومت در مقابل کرونا در حال شکستن است و یعنی زنگ‌خطر.

وی اضافه کرد: هشهریان در تعطیلات نوروز علاوه بر خودروهای شخصی با قطار و اتوبوس به مشهد ،البرز و شهرهای دیگر مسافرت کردند و همچنین آمارها نشان می‌دهد که ۱۱۸ درصد ورودی به داخل شهر زنجان افزایش یافته است، اگرچه با سرکشی از مسافرخانه ها مشخص شد که خالی هستند اما همه این تعداد افراد در منازل من و شما بودند که پیامد این رفت و آمدها به جز بیماری چیز دیگری نیست.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه هرگونه رفتار و گفتار احساسی سم است اظهار کرد: هیچکس حق ندارد کار حساسی انجام دهد و باید کمک کنیم تا بار دیگر شرایط را تغییر دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه با استفاده از تکمیل ظرفیت نقاهتگاه‌ها نباید گذاشت سد بیمارستان‌های استان بشکند گفت: در این زمینه مسوولان مربوطه درحوزه نقاهتگاه باید وظایف محوله خود را به صورت جدی اجرا کنند و از طرفی آموزش سالمندان، مراکز نظامی و تجمعی، تقویت محتوای استودیو سلامت و تبلیغات بیشتر در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه و در فضای شهری بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی، اصناف و اماکن اعلامی در استان زنجان باید تعطیل شوند، اظهار داشت: با همه کسانی که در مقابل پروتکل‌های بهداشتی می‌ایستند باید برخورد شود و هیچ فردی حق جسارت بر مسوولان نیروی انتظامی را ندارد.

نماینده عالی دولت ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های استان زنجان به این مهم توجه کنند که در آینده نزدیک همه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت زیرا هنوز هم بی‌توجهی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تداوم دارد.

حقیقی با بیان اینکه در راستای تامین اقلام بهداشتی موردنیاز همشهریان از جمله ماسک، باید میزان تولیدات در استان افزایش یافته و قیمت‌ها نیز کاهش داده شود، ادامه داد: داروهای موردنیاز بیماران کرونایی نیز باید در بالاترین حد ممکن در اختیار بیماران قرار داده شود و درخصوص تامین اکسیژن موردنیاز بیماران نیز اکسیژن‌سازها باید به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اجرای قاطع محدودیت‌های تردد خودروها در استان زنجان و اعمال قانون متخلفان، گفت: اصناف در استان باید به صورت عملی همکاری کنند برگزاری آزمون‌های کشوری طبق تصمیات کشوری عمل و  آزمون‌های استانی در استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

حقیقی در رابطه با فعالیت کارکنان در وضعیت قرمز کرونایی، اظهار کرد: در رابطه با کاهش کارکنان دستگاه‌های اداری استان (دورکاری) اولویت با افرادی است که در راستای مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند و همکاری دارند و طبق دستورالعمل ادارات ضروری با یک دوم ظرفیت و ادارات غیرضروری یک سوم ظرفیت کارکنان فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه همه امکانات بیمارستان‌های غیردولتی باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان قرار داده شود، خاطرنشان کرد: بیماران بدحال باید در بیمارستان‌های دارای تجربه بیشتر بستری شوند و بستری بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌های خصوصی باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گیرد.

حقیقی با تقدیر و تشکر از اقدامات صدا و سیما در خصوص کرونا و اطلاع‌رسانی در سطح شهر گفت: اطلاع رسانی موضوع بسیار مهمی است که همه باید به آن توجه کنند لذا ادارات و ارگانهای مختلف از جمله شهرداری‌ها موظفند فضای عمومی تبلیغی را تغییر دهند تا بار دیگر مردم به هشدارها توجه بیشتری داشته باشند.

اگرچه در این جلسه از صدا و سیما تقدیر شد اما از رسانه‌های مکتوب و مجازی که از ابتدای شروع ویروس کرونا تلاش فراوانی داشتند اسمی برده نشد تا بار دیگر مظلومیت این گونه رسانه ها در اذهان عمومی همچنان باقی بماند.

استاندار زنجان در ادامه به بستر فضای مجازی شاد اشاره کرد و با انتقاد از آموزش و پرورش اظهار داشت: بستر شاد بهترین مکانی است که معلمان می توانند دو دقیقه در مورد کرونا به دانش‌آموزان قبل شروع درس آموزش و هشدار بدهند، اما متاسفانه در این خصوص هیچ اقدامی نشده است که از آقای مظفری مدیرکل آموزش و پرورش می خواهیم به این موضوع رسیدگی نمایند، البته هر وقت ما به ایشان می‌گوییم اظهار می دارند که در حال انجام است اما ما خودمان هم دانش‌آموز داریم و چیزی نمی بینیم.

پیش از این در جلسات مختلف مطرح شده بود که موضوع ورود شبکه شاد در راستای مقابله با کرونا از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان و اطلاع رسانی معلمان به مدت ۲ دقیقه به وزیر پیشنهاد شده و این  طرح کشوری شده است اما در جلسه روز پنجشنبه ستاد استانی کرونا این موضوع تایید نشدو با انتقاد شدید استاندار مواجه شد.

حقیقی در این جلسه گفت: روز شنبه به اتفاق معاون سیاسی با حضور در آموزش و پرورش به شبکه شاد هم سری خواهیم زد تا ببینیم آقای مظفری تا شنبه چه اقدامی انجام داده است.

استاندار زنجان سپس به موضوع اکسیژن ساز های استان نیز اشاره کرد و گفت محل های اکسیژن ساز باید ۲۴ ساعته فعال باشند و سرویس بدهند لذا اولویت با بیمارستان‌های استان زنجان است.

وی در پایان احساسی رفتار نکردن، صبور بودن، ایمان به شاخص‌ها و رعایت پروتکل ها را از موارد مهم مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرده افزود: اصناف نیز در خصوص رعایت پروتکل ها همکاری بیشتری داشته باشند.

 

Share this post