بدحجابی افراد را بی‌هویت و بنیان خانواده را سست می‌کند

بیدخام

بدحجابی افراد را بی‌هویت و بنیان خانواده را سست می‌کند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری :
بدحجابی افراد را بی‌هویت و بنیان خانواده را سست می‌کند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بدحجابی یک پدیده غربی است که پیامد آن به بی‌هویتی کردن افراد جامعه منجر شده و بنیان خانواده را سست می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

مریم‌ بیدخام در سومین نشست کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان قزوین که در سالن کنفرانس شهید سلیمانی دادگستری برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در ایران اسلامی است که برای رسیدن به این مهم، ارزش تلقی کردن و الگوپذیری فرهنگ عفاف و حجاب باید در بین آحاد جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد، بیان داشت: استان قزوین به لحاظ دارا بودن پیشینه فرهنگی مذهبی و مردمان متدین، پایبند به رعایت عفاف و حجاب است اما به دلیل مهاجرپذیر بودن و از طرفی هجمه‌های مختلف فرهنگی و فضای مجازی، باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد.

بیدخام تاکید کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع و موارد پیشگیرانه ۲ مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبیین وظایف دستگاه‌ها هم به صورت عام و هم به صورت اختصاصی وظایفی را مشخص کرده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی عفاف و حجاب سال جاری شرح وظایف اختصاصی را برای ۱۵ دستگاه از جمله اداره کل صنعت و معدن تجارت، اداره کل ارشاد اسلامی، دانشگاه‌های استان ، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، صدا و سیما، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، دفتر امور بانوان و نیروی انتظامی ابلاغ کرده است.

بیدخام با اشاره به مصوبات جلسه ۱۳۲ شورای اجتماعی کشور به منظور بررسی اقدامات دستگاه‌ها و ارگان‌ها در اجرای مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مشارکت تمامی متولیان این حوزه و آحاد مردم در خصوص نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب ضروری است چرا که از حیث قوانین هیچگونه ابهام و یا خلأیی در این رابطه وجود ندارد.

وی به مصوبات ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سال جاری اشاره کرد و گفت: قرار شد هر دستگاه نماینده‌ای را برای ارزیابی و بازرسی‌های مستمر عفاف و حجاب معرفی کرده و مسئول عفاف و حجاب هر دستگاه را با توجه به چک لیست‌های ارسالی وزارت کشور اجرایی کند.

Share this post