برای بازگشایی مدارس بستر لازم وامن بهداشتی برای دانش آموزان فراهم شود

 برای بازگشایی مدارس بستر لازم وامن بهداشتی برای دانش آموزان فراهم شود

 

آوای میهن نیوز؛ استاندار زنجان گفت: تا بستر لازم و امن بهداشتی برای دانش آموزان فراهم نشود ، آموزش ها حضوری نخواهد شد.

فتح الله حقیقی درجلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه در زمان حاضر حفظ سلامت دانش آموزان وظیفه تک تک آحاد جامعه است اظهار داشت:دانشگاه علوم پزشکی وآموزش وپرورش استان با یکدیگر همکاری کنند تا آموزش ها در وقت تعیین شده از سوی ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: برای آموزش حضوری و مجازی باید تدابیر مناسب اتخاد شود تا دانش آموزان  به توانند به راحتی ادامه تحصیل بدهند.

حقیقی با اشاره  به اینکه همه وظیفه دارند در موضوع بازگشایی مدارس، همراه و تقویت کننده مجموعه آموزش و پرورش باشند افزود:

در این راستا ستادی برای نظارت بر فعالیت مدارس تشکیل شود تا مشکلی در آموزش ها نداشته باشیم.

به گفته استاندار زنجان فرایند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۸ سال در استان آغاز شده و متقاضیان می توانند برای این امر ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن و تکمیل واکسیناسیون معلمان نیز باید فعالیت مراکز تجمیعی ویژه فرهنگیان دوباره از سر گرفته شود.

حقیقی با بیان اینکه ستاد بازگشایی مدارس از سه ماه گذشته در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: انتظار این است که پس از هماهنگی های انجام شده مشکلی در این خصوص در استان وجود نداشته باشد.

این مسئول با اشاره به معلمانی که دُز دوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد: واکسینه شدن همه معلمان باید پیش از آغاز به کار حضوری کلاس‌های درس، دُز دوم خود را سریع‌تر دریافت می‌کردند و برای تحقق این مهم مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال شدند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با تاکید بر اینکه همه مصوبات شورای آموزش‌وپرورش باید اجرایی شود، عنوان کرد: آمادگی‌های محیطی علاوه‌ بر رعایت کامل پروتکل‌ها باید مورد توجه بوده و کیفی‌سازی مدارس مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که ۱۸ ماه است مدارس تعطیل شده و این کیفی‌سازی انتظار زیادی نیست و در صورت لزوم بودجه لازم به این مسئله تزریق خواهد شد.

استاندار زنجان، فرمانداران هشت شهرستان را موظف به همکاری با اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در امر بازگشایی مدارس کرد و گفت: در رابطه با واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه انتظار می‌رود که مراکز خاصی در نظر گرفته شود و پروتکل‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از روزهای آتی سرعت واکسیناسیون گروه‌های سنی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و طی ۱۰ روز آینده خبرهای خوبی به مردم داده خواهد شد.

استاندار زنجان در پایان بار دیگر بر رفع نگرانی های والدین و خانواده های دانش آموزان تاکید کرد.

Share this post