برای رفع مشکلات شهری همه باید همکاری کنند

برای رفع مشکلات شهری همه باید همکاری کنند

معاون عمرانی استاندار قزوین:

برای رفع مشکلات شهری همه باید همکاری کنند

آوای میهن نیوز:دیدار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر آبیک با علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین برگزار و مشکلات شهر آبیک در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در این نشست عنوان کرد: انگیزه، تنوع دانش و تجربه خوبی که در بین اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر آبیک وجود دارد، می‌تواند منافع مردم شهر آبیک را تامین کند.

علی فرخ زاد خواستار مدیریت خوب و ریل گذاری مناسب توسط شورای شهر برای حرکت شهرداری در مسیر درست شد و ادامه داد: در شهر آبیک، می توان کارهای بزرگی انجام داد و شورای اسلامی شهر باید با وحدت و همدلی در این راستا گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌هایی که در استانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت، امیدواریم در شهر آبیک گام‌های جدیدی برداشته شود که تامین منافع مردم را در پی داشته باشد و اقدامات خوبی در این شهر صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اختصاص اعتبارات شهرداری آبیک از محل ارزش افزوده برای اجرای کارهای عمرانی تاکید کرد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت موجود در قانون بودجه، می توان از تسهیلات بانکی و اوراق نیز برای تامین مالی اجرای پروژه‌های زیرساختی در شهرها استفاده کرد.

وی خواستار حسابرسی دقیق از عملکرد مالی شهرداری توسط شورای شهر شد و بر لزوم آشنایی دقیق اعضای شورای شهر با قوانین و مقررات، تاکید کرد.

فرخ زاد در این دیدار در خصوص موضوع آب طالقان نیز بیان داشت: با توجه به کمبود اعتبارات، این پروژه در مسیر و موقعیت خوبی قرار گرفته و در حال حاضر شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی اینن پروژه هستیم.

وی همچنین خواستار برخورد جدی و قاطع مجموعه شورای شهر و شهرداری آبیک با موضوع ساخت و ساز غیر مجاز در شهرک فردوس آبیک شد.

فرخ زاد همچنین در خصوص بازنگری طرح جامع شهری آبیک اظهر داشت: با توجه به پایان زمان طرح قبلی،نسبت به برنامه ریزی های جدید با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی جدید شهر اقدام شود تا بازنگری طرح به زودی صورت پذیرد.

اعضاى منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر آبیک نیز در این نشست، ضمن بیان دیدگاه‌های خود به مواردی از جمله مشکلات آب طالقان، زمین های قولنامه ای، آلودگی هوا ، طرح تفصیلی شهر، بهره مندی شهروندان از مزایای شهر اشاره کردند.

Share this post