برداشت گندم از نیمه دوم خرداد در استان قزوین آغاز می شود

برداشت گندم از نیمه دوم خرداد در استان قزوین آغاز می شود

آوای میهن نیوز-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آمادگی لازم برای خرید تضمینی گندم در ‏استان از نیمه دوم خردادماه فراهم شده است.

محمد حسین عطایی در اولین جلسه هماهنگی خرید گندم و کار گروه ارد و نان استان قزوین افزود: به منظور خرید ‏تضمینی محصول گندم و کلزا پیش بینی می شود ۲۳ ‎مرکز خرید در سطح استان کار خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان را برعهده داشته باشند.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۸ هزار هکتار  از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان  ۴۹۷۰۰ هکتار  گندم آبی و    ۱۰۸۷۵۰   هکتار گندم دیم است.

وی پیش بینی کرد: امسال  ۲۴۹ هزار تن گندم  از این میزان سطح زیر کشت برداشت  شود که از این میزان ۲۱۰ هزار تن محصول از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

عطایی اضافه کرد: همچنین ۲۷۵۰ هکتار کلزا در اراضی کشاورزی این استان کشت شده که امیدواریم امسال ۶۴۰۰ تن محصول تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه  وضعیت جوی خرید و تحویل گندم همچون سال گذشته انجام شود.

وی بر تولید و ذخیره سازی گندم بر اساس سرانه در استان تاکید کرد و افزود: ۳۱۶ هزار تن ظرفیت خرید و ذخیره سازی گندم در استان  داریم که بر این اساس خرید تضمینی گندم انجام خواهد شد.

عطایی با اشاره به اینکه امسال ۱۵ ناظر بر عملیات برداشت محصولات زراعی استان نظارت خواهند داشت افزود: در حال حاضر تعداد کمباین های موجود در استان ۱۶۶ دستگاه و ۵۰۰ دستگاه از استان های دیگر حضور خواهند داشت  که  هماهنگی لازم برای تهیه سوخت این دستگاهها انجام شده است .

Share this post