برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه تر از همیشه در زنجان

روز قدس

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه تر از همیشه در زنجان

آوای میهن نیوز_  این بار نیز همه آمده بودند، مرد و زن، کوچک وبزرگ وروزه دارانی که دلشان برای مظلومیت فلسطنیان می تبد واستوار تر از همیشه با صدای کوبنده نابودی اسرائیل غاصب را در روز جهانی قدس ۱۴۰۲ خواستار شدند  راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط مختلف استان همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار  شد.

شهروندان همیشه در صحنه و روزه دار زنجانی در بیست و پنجمین روز از ماه فروردین از نخستین ساعات روزجمعه، خود را به میدان قائم رساند ند و به دیگر راهپیمایان روز قدس پیوستند و فریاد “الله اکبر” و “القدس لنا” سر دادند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نه تنها برای مردم ایران بلکه برای همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان، روزی مهم و نماد اتحاد و همبستگی برای حمایت از مردم مظلومی است که بیش از ۷۴ سال در اشغال رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

روزه داران زنجانی روز جمعه این پیام را به جهان مخابره کردند که با وجود هجمه رژیم جعلی صهیونیست آرمان آزادی قدس شریف و قبله نخست مسلمانان همچنان زنده است.

حضور جوانان و نوجوانان زنجانی نیز در این راهپیمایی ستودنی بود چرا که پا به پای بزرگترها، استوار در صف راهپیمایی قدم بر می‌دارند و فریاد “مرگ بر اسرائیل و “مرگ بر آمریکا” سر می‌دادند.

طبق برنامه اعلام شده راهپیمایان در زنجان مسیر میدان قائم تا مصلی را با فریادهای پر خروش خود طی کردندو در میعادگاه نماز جمعه در صفوف به هم فشرده و دشمن شکن، نمایشی دیگر از اتحاد و همبستگی را در پای آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

ناکامی آمریکا در شکستن جبهه مقاومت، اقدام راهبردی انقلاب اسلامی است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  روز جمعه در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در زنجان گفت: مقابله با شکل دهی خاورمیانه بزرگ و ناکام گذاشتن آمریکا در شکستن جبهه مقاومت از اقدامات راهبردی انقلاب اسلامی است. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی سعیدی ، افزود: مهمترین و زیربنایی‌ترین مسأله ما با آمریکا و رژیم صهیونسیتی، این است که آنها ۲ ادعای بزرگ موعود گرایی و جهانی سازی دارند و معتقدند باید حکومت واحد جهانی را با اتکا بر مذهب و فناوری شکل دهند.

وی ادامه داد: این ۲ ادعا دقیقا در برابر ۲ ادعای بزرگ ما قرار دارد منتها ادعای ما حقیقی و مستند است؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی به پدیده آخرالزمانی پی بردند و بر این اساس هم زمینه سازی تاسیس رژیم صهیونیستی را فراهم کردند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: تشکیل امپراطوری از نیل تا فرات، مقابله با وحدت جهان اسلام، تسلط بر منابع انرژی فسیلی و ایجاد پایگاه برای مقابله با بلوک شرق از مهمترین طرح ها در ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

وی با بیان اینکه مکتب تشیع آینده نگری دارد و آینده روشنی را مقابل خود می بیند، افزود: جریان های فکری و سیاسی در غرب پروژه های آخر الزمانی را بر اساس مطالعاتشان از تشیع، بدل سازی کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اهداف آمریکا از این پروژه سازی ها، سازماندهی خاورمیانه بزرگ، مقابله با انقلاب اسلامی، حذف حزب الله از لبنان و رژیم سوریه و تجزیه ایران و عراق در منطقه بود که نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم سلیمانی در خنثی کردن این توطئه ها حایز اهمیت است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه به حول قوه الهی اراده ملت ایران در برابر استکبار تحقق خواهد یافت، افزود: آمریکا طراحی های زیادی کرد ولی اقتدار و حضور ملت ایران در صحنه آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

وی به اقدامات راهبردی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: احیا و ترویج اندیشه مهدویت متکی بر مستندات قطعی، خنثی سازی مهمترین طرح آمریکا در شکل دهی خاورمیانه بزرگ و مقابله با نقشه آمریکا در شکستن جبهه مقاومت از جمله این اقدامات است.

این مسوول افزود:آنها خواستند سوریه را از محور مقاومت جدا کنند ولی اراده رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه، مانع از این شد و امروز دولت های عربی برای رابطه با دولت سوریه اقدام کرده اند.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن، تکیه بر عنصر مقاومت در منطقه برای مقابله با دسیسه های دشمن، انتقال فرهنگ بسیجی به منطقه و حمایت از مقاومت از دیگر اقدامات راهبردهای انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مقاومت جواب داده و رژیم سعودی خودش برای مذاکره پا پیش گذاشته است؛ عربستان ۶۰ میلیارد دلار هزینه کرد تا یمن را تحت سلطه خود بگیرد ولی بعد از هفت سال هیچ دستاوردی برای او به دست نیامد.

حجت الاسلام سعیدی گفت: اگر در منطقه غرب آسیا حضور داریم برای هدف کلان زمینه سازی ظهور ولی الهی است، ملت ایران پرچمدار ظهور آخرین ذخیره الهی بوده و راهبرد ما در این راستا مقاومت فعال خواهد بود.

پایه‌های رژیم صهیونیستی هر روز لرزان‌تر می‌شود

استاندار زنجان نیز روز جمعه در جمع راهپیمایان زنجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مبارزه مردم فلسطین و سراسر جهان برای آزادسازی قدس موجب شده است پایه‌های رژیم نژاد پرست و کودک کش صهیونیستی هر روز لرزان‌تر از گذشته شود.

محسن افشارچی افزود: روز قدس، نماد آزادخواهی ملت مظلوم و ستمدیده جهان و زمان بیداری و اتحاد مسلمانان مقابل دشمنان است.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در این سالها باعث شده است که مساله فلسطین از یک سازش ذلت بارانه به یک مبارزه کاملا فعال تبدیل شود و هر روز که می گذرد پایه های رژیم نژاد پرست صهیونیستی لرزان‌تر می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: به طور قطع راهپیمایی میلیونی مسلمانان در سراسر جهان در روز قدس، علاوه بر ایجاد هراس در دل سران صهیونیستی، معادله سیاسی در نظام بین‌الملل را به نفع فلسطینیان تغییر خواهد داد و مرهمی بر دردها و آلام ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین است.

افشارچی گفت: این راهپیمایی، گامی بلند در جهت تحقق آرمان آزادی و رهایی کامل قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیست خواهد بود.

مردادماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) در تقویم رسمی کشور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شد.

هرساله در این روز ایرانیان و سایر مسلمانان با برگزاری راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی ابراز انزجار و نفرت می کنند.

Share this post