بسیج در حوزه های علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است

بسیج در حوزه های علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است

 

آوای میهن نیوز: به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج، جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج با حضور استاندار زنجان ، باقری نماینده مردم زنجان در مجلس وعده ای از مسوولان در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد.

در این مراسم جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  با تاکید براینکه بسیج در حوزه های علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است افزود: بسیج به عنوان پاره تن مردم در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و اقتصادی و در استای اهداف نظام، خدمات‌رسانی به مردم و توسعه کشور نقش‌آفرینی کرده است.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی ، اظهار کرد: در هفته بسیج برنامه های مختلفی اجرا می شود که مهمترین این برنامه ها علمی فرهنگی ،هنری ،رزمی ودفاعی است.

وی با اشاره به اینکه اولین موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بحث علم و دانش است، تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به مباحث علمی، وظیفه جامعه بسیج نیز در این حوزه سنگین‌تر است و برنامه‌هایی را در همین راستا تدارک دیده ایم که نمونه آن‌ را در جشنواره جهادگران علم و فناوری شاهد هستیم.

برش استانی ۱۰ ساله راهبردی بسیج در زنجان اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  گفت: سند ۱۰ ساله راهبردی بسیج در بخش‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، بسیج سازندگی و سایر موارد، تدوین شده است و برش استانی این سند نیز ابلاغ شده و به دنبال اجرایی کردن آن هستیم چرا که بسیج همواره کمک‌حال دولت بوده و خدمات بسیاری را انجام داده است.

طهماسبی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش بسیج علمی، ادامه داد: در کارگروه علمی و فناوری بسیج ۲۰۰۰ نفرخدمت ارائه شده است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی با همکاری جهاددانشگاهی زنجان، حمایت‌های مادی و ملموس، ارائه تسهیلات بلاعوض، همکاری و معرفی ۳۰ طرح برای تجاری‌سازی از خدمات دیگر این کارگروه به‌شمار می‌رود.

این مسوول سپاه افزود: همچنین یک مرکز رشد جدید با ۱۰ طرح دانش‌بنیان در زنجان راه‌اندازی شده است و تاسیس یک مرکز رشد در خدابنده نیز در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به همکاری و هم‌افزایی بسیج با مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی، یادآور شد: تشکیل و راه‌اندازی ۱۰۰ هسته علمی و پایگاه و برگزاری همایش جهادگران علمی و فناوری از دیگر دستاوردهای کارگروه علمی است. کسب رتبه نخست معاونت علمی و پژوهشی و دو طرح برتر و کسب رتبه برتر بسیج دانشجویی از دیگر افتخارات مهم در استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش آوای میهن نیوز در پایان این مراسم از جهادگران برگزیده حوزه علم و فناوری بسیج استان تجلیل به عمل آمد.

Share this post