بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است

بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است

استاندار قزوین:

بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است

استاندار قزوین اعتیاد به مواد مخدر را به عنوان بلای خانمان‌سوز دانست و گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد به مواد مخدر، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است که عزم و همت عمومی را می‌طلبد.

به گزارش آوای میهن نیوز به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری ،هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر ، با اشاره به ضعف‌های قانونی در حوزه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر  اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک کار کارشناسی شده است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به نتیجه واحد جهت پیشگیری و کاهش اعتیاد در جامعه است و در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر باید  دادگستری و دستگاه‌های انتظامی ورود پیدا کنند.

جمالی پور اعتیاد به مواد مخدر را به عنوان بلای خانمان‌سوز دانست و افزود: بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد به مواد مخدر، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است که عزم و همت عمومی را می‌طلبد.

وی آگاهی بخشی و نظارت خانواده‌ها در کاهش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر را موثر دانست و تصریح کرد: نقش خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی با توجه به اصل مقدم بودن پیشگیری بر درمان در خصوص مبارزه با مواد مخدر مهم و ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین بر ضرورت مقابله هرچه بیشتر و جدی تر با پدیده‌ی شوم مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود : همه‌ ما موظف هستیم برای اینکه جامعه با بحران بیشتر مواجه نشود با حساسیت مضاعفی به این پدیده نگاه کنیم.

جمالی پور با اشاره به نقش مهم آمار و اطلاعات در حوزه اعتیاد افزود: پیشگیری و برنامه‌ریزی در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر به آمار و اطلاعات دقیق و همچنین نتایج به دست آمده از پژوهش‌های تخصصی در این مورد نیاز دارد تا طرح‌های موثر تهیه و تدوین شوند.

وی خواستار مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر شد و خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه دخالت سمن‌ها در موضوع مواد مخدر باید انجام شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: در بحث کشفیات مواد مخدر در استان، نیروی انتظامی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

علی رحمانی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز در این جلسه گفت: با توجه به سودآوری فروش مواد مخدر، قاچاقچیان از تمکن مالی بر خوردارند و باید اموالشان را مصادره کرد.

Share this post