بهره برداری از ۹ پروژه با ۵۶ کلاس درس تا مهرماه سال جاری در زنجان

کلاس درس

بهره برداری از ۹ پروژه با ۵۶ کلاس درس تا مهرماه سال جاری در زنجان

آوای میهن نیوز: سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: مجموع فضاهای آموزشی موجود در این استان ۲ هزارو ۶۶۰ باب است که حدود سه درصد آنها تخریبی هستند.

حمیدرضا اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۲ هزار و ۶۶۰ فضای دارای کد فضای آموزشی، ۲ هزار و ۲۵۶  فضای آموزشی در استان دولتی است که از این تعداد نیز هزار و ۸۱۳ کد فضا دارای ساختمان و از این تعداد هم هزار و ۵۷۲ مورد دارای ساختمان آموزشی هستند. 

وی به پروژه های مدرسه سازی در دست اجرا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تا مهرماه سال جاری ۹ پروژه با ۵۶ کلاس درس و زیر بنای کلی هفت هزار و ۵۰۳  به شرط تخصیص به موقع اعتبار، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

اسلامی با بیان اینکه در مجموع ۷۸ پروژه فعال در حوزه ساخت مدارس در استان داریم، گفت: این پروژه ها شامل۵۶۰ کلاس درس است که امید است باتامین منابع مالی در اسرع وقت تکمیل و به سیستم آموزشی استان تحویل داده شود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان به مشکلات و مسائل پیش روی این مجموعه در حوزه مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسئولیت تامین زمین مورد نیاز برای احداث کلیه فضاهای آموزشی به عهده آموزش و پرورش استان و نواحی ۱۴ گانه بوده و اداره کل نوسازی مدارس فقط مسولیت اجرای پروژه و تکمیل آنها را عهده دار است،   مشکلات مربوط به در اختیار داشتن زمین مناسب و کارشناسی شده با توجه به ملاحظات جمعیتی، شهرسازی و ترافیکی از جمله عمده ترین مسائل در این زمینه می است.

اسلامی خاطرنشان کرد: احداث فضاهای آموزشی از سوی شرکت های تعاونی مسکن، موضوع ماده ۱۸ قانون شورای آموزش و پرورش و استنکاف از انجام این وظیفه قانونی توسط این گروه از سازندگان و انبوه سازان و لزوم پیگیری های قانونی مسولان ذیربط از جمله دغدغه های سالهای اخیر در تامین کافی فضاهای آموزشی مناسب است که امید است مسولین استانی در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهند.  

وی تصریح کرد: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی در سطح جامعه و تورم موجود، جذب و تخصیص به موقع اعتبارات مصوب شده برای پیشبرد و تحویل به موقع پروژه های فضاهای آموزشی از جمله مسائلی است که می تواند هزینه تمام شده هر پروژه به لحاظ زمانی و بودجه ای را کاهش دهد، این امر گام موثری در کمک به دولت در ارائه خدمات بیشتر و بهتر با صرف هزینه های کمتر به اقشار مختلف جامعه است و چنانچه این مشکلات رفع شود خدمت رسانی به جامعه به ویژه دانش آموزان از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود.

Share this post