آسفالت ریزی بیش از۶۰۰ هزار مترمربع در معابر داخل روستاهای استان زنجان

بیگدلی

آسفالت ریزی بیش از۶۰۰ هزار مترمربع در معابر داخل روستاهای استان زنجان

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان خبرداد:
آسفالت ریزی بیش از۶۰۰ هزار مترمربع در معابر داخل روستاهای استان زنجان
میهن نیوز: مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان گفت: بیش از۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی در معابر داخل روستاها  انجام شده است وبا افزیش پنج برابری اعتبارات دهیاری‌های این استان نسبت به سال گذشته، حجم طرح های عمران روستایی و شتاب در اجرای آنها نیز افزایش یافته، به طوریکه زنجان در این زمینه در رده های برتر کشور قرار گرفته است.

وجیه الله بیگدلی افزود: میزان اعتبارت واریزی به حساب دهیاری های استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج برابر شده و امسال تاکنون ۴۹۳ میلیارد تومان به دهیاری های استان پرداخت شده است در حالی که سال گذشته میزان اعتبار پرداختی به دهیاری ها، ۱۴۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال بود.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح های مختلف و متعدد در زمینه عمران روستایی، تیم ارزیابی و نظارت بر پروژه ها را نیز در سطح استان به صورت فعال داریم و در این زمینه جزو استان های برتر کشور هستیم تا طرح ها و پروژه ها با دقت هر چه تمام در روستاها اجرایی شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان  با تاکید بر اینکه الگویی بر حسب دستور استاندار زنجان پایه گذاری شده که بر اساس آن خدمتگزاری جهادی و بی منت و مردمداری سرلوحه کارهای ما در مناطق روستایی است تصریح کرد: مسوولان با تمام قوا به صورت میدانی در روستاها حاضر می شوند و کارها را به صورت عملیاتی از نزدیک دنبال می کنیم. من خودم طی هشت ماه گذشته در ۷۰ درصد روستاها به صورت میدانی حضور پیدا کردم و پیگیر اجرای پروژه های عمران روستایی در این مناطق بودم.

بیگدلی  گفت: زنجان امسال از نظر میزان طرح های افتتاحی در زمینه عمران روستایی در هفته دولت، رتبه دهم  کشوری وکلنگ زنی پروژه ها رتبه اول کشوری که در سامانه منتاک وزارت کشور ثبت شده است را به دست آورد. در خصوص ادامه اجرای پروژه ها هم باید عرض کنم از آنجا که تزریق اعتبارات به طور مستمر انجام می شود، اجرای پروژه ها نیز با همان روند پر شتاب پیش می رود.

این مسوول ادامه داد: برای برای انتخاب پیمانکاران سامانه ای به نام «ستاد»  راه اندازی شده که در این سامانه واگذاری پروژه ها به صورت کاملا شفاف صورت می گیرد و با وجود این سامانه میزان انحراف در این بخش به طور قابل توجهی پایین می آید.  که در این خصوص رتبه اول کشوری را در ۶ ماهه اول مناطق محروم بدست آوردیم.

وی گفت:استان زنجان جز استان های پیشرو در سامانه ستاد بوده که انصافا در کل کشور در این زمینه عالی عمل کرده است

بیگدلی افزود: امسال ۷۰۰ هزار مترمربع زیرسازی معابر روستایی را داشتیم، ۱۹۰ کیلومتر جدول گذاری در معابر روستایی انجام شده است و بالای ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی در معابر داخل روستاها را داریم که البته می توانستیم تا یک میلیون مترمربع هم برسانیم که شرایط جوی و شروع فصل سرما مانع شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان  تصریح کرد: امسال ۳۰ هزار مترمربع از معابر روستایی را سنگفرش کردیم. بیشتر این طرح شامل آن معابر روستایی می شد که به دلیل وضعیت کالبدی امکان فعالیت ماشین آلات آسفالت ریزی در آنها وجود نداشت.

بیگدلی

Share this post