بیش از ۶۱ هزار زنجانی در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند

بیش از ۶۱ هزار زنجانی در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شمار تزریق روزانه واکسن کرونا در استان از یکهزار نفر به پنج هزارو ۵۰۰ نفر رسیده است و تاکنون بیش از ۶۱ هزار زنجانی واکسینه شده اند که در این خصوص زنجان در بین استانهای دیگر کشور وضعیت خوبی دارد.
دکتر محمدرضا صائینی افزود: این استان با توجه به وضعیت کنونی و از طرفی ورود واکسن بیشتر به کشور طی روزهای آینده آماده سازی و تجهیز مراکز تجمعی استان بیش از گذشته ضروری است تا در امر وکسیناسیون به موقع وارد عمل شد.
وی ادامه داد: بر این اساس در صورت تامین واکسن مورد نیاز استان روزانه آمادگی تزریق بالای ۱۴ هزار نفر تزریق واکسیناسیون را دارد و با توجه به راه اندازی چهار مرکز واکسیناسون در شهر رنجان، همکاری و هماهنگی دستگاههای مسول و معین در تجهیز و آمادگی مراکز دیگر امری مهم تلقی می شود.
صائینی اظهار داشت: در زمان حاضر برای راه اندازی سالن هلال احمر شهرستان زنجان اقداماتی شده است اما دستگاههای مسوول در تامین نیروی انسانی مشکلاتی دارند، ورزشگاه امام علی سپاه انصار الهمدی (عج) زنجان نیز تا حدود زیادی آماده سازی شده است.
وی افزود: برای آماده سازی سالن نیروی شهید مقاومت بسیج نیز باید نسبت به سرعت دهی در تجهیز و آماده سازی آن اقدام کرد، سالن مدیریت بحران زنجان نیز به زودی برای انجام واکسیناسیون راه اندازی می شود اما در خصوص تامین نیروی انسانی آن نیز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم این مهم به زودی برطرف شود.
این مسوول ادامه داد: مراکز دیگری از قبیل حسینیه اعظم شهر زنجان برای اجرای بهینه این کار در نظر شده است و با توجه به افزایش شمار گروههای هدف برای انجام واکسیناسیون طی ماه های آینده با مرتفع شدن موانع موجود می توان خدمت رسانی بهتری انجام داد.
وی با بیان اینکه حسینیه اعظم در مکان پرتردد شهر واقع شده است، اضافه کرد: مصادف شدن ماه محرم با افزایش واکسیناسیون امکان در اختیار گرفتن این مکان را با دشواری مواجه می کند و حتی با گپ ۲۵ روزه اهالی این مناطق برای تزریق، با سرگردانی مواجه خواهند شد چرا که با نوبت دهی به این مرکز مراجعه خواهند کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ابراز امیدواری کرد که حسینیه اعظم زنجان همکاری های لازم و مستمر را با مرکز بهداشت استان داشته باشد تا برنامه واکسیناسیون طبق هدفگذاری ها انجام شود.
وی تاکید کرد: این استان مشکلی در راه اندازی مراکز واکسیناسیون ندارد و به محض دریافت واکسن های بیشتر نسبت به فراخوان گروههای هدف اقدام خواهد شد که در این راستا از هم استانی می خواهیم در مهلت اعلام شده به مراکز مراجعه کنند تا از ازدحام احتمالی جلوگیری شود.
صائینی با اشاره به نزولی بودن شیب بیماری کرونا در استان خاطرنشان کرد: بیماریابی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در گذر از پیک چهارم بیماری کرونا نقش‌آفرینی می‌کند و از طرفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک در استان مناسب نیست و نیازمند توجه جدی برای پیشگیری از بروز پیک پنجم کرونا است./ایرنا

 

 

Share this post