بیش از ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در زنجان پرداخت شد

کردلو

بیش از ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در زنجان پرداخت شد

آوای میهن نیوز – رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای ۲ هزارو ۷۸ نفر در این استان پرداخت شده است.

بهزاد کردلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما میزان این تسهیلات را برای هر یک از واجدان شرایط در شهر زنجان ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرستانهای استان ۳۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: با آغاز ثبت نام متقاضیان در سامانه “طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی” برای دریافت این تسهیلات از ۱۲ خرداد امسال تا دوم مهرماه جاری ۱۱ هزار و ۶۸۷ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

وی جمعیت خانوار ثبت نام شده را ۳۳ هزارو ۹۷۳ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: سه هزارو ۹۲۰ نفر برای دریافت این تسهیلات واجد شرایط شناخته شدند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۲۷ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و سه هزار و ۵۲۱ نفر نیز در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه هستند، تصریح کرد: یک هزارو ۲۵۱ نفر نیز توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.

کردلو همکاری شبکه بانکی در استان زنجان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان ادامه دارد و زنجانی‌های فاقد مسکن (مستاجر) در این سامانه می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است، تصریح کرد: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.

کردلو متذکر شد: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به داشتن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ اول فروردین سال جاری بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.‌

گفتنی است طی سال گذشته ۲۲ هزارو ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نامی، تا پایان سال گذشته سه‌هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.

/خبرنگار : مهران حبیبی

کردلو


Share this post