تایید صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان قزوین

تایید صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان قزوین

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان ثبت نام کرده در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان از سوی هیات های اجرایی تایید شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،منوچهر حبیبی در نشست ستاد انتخابات استان قزوین افزود: پس از بررسی صلاحیت نامزدها از سوی هیات های اجرایی، در مرحله بعدی بررسی صلاحیت ها از سوی هیات نظارت آغاز شده است.

وی ادامه داد:  بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس گزارشات مستند مراجع پنج گانه در هیات‌های نظارت شهرستان ها انجام می شود و ظرف مدت ۱۴ روز نتیجه بررسی‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

این مسوول با بیان اینکه مشارکت خوبی برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان قزوین شاهد بودیم،افزود: با احتساب مجموع ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها برای هر کرسی ۱۲ نامزد وجود دارد.

حبیبی با اشاره به پایان زمان ثبت نام نامزدهای شوراهای اسلامی روستایی در شب گذشته، اظهار داشت: داوطلبان ثبت نام کرده در انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان نیز نسبت به دوره قبل هفت درصد رشد یافته است.

وی در ادامه، تعداد دست اندرکاران برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در این استان را حدود ۳۰ هزار نفر خواند و گفت: همه تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداثکری مردم است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: این تعداد شامل عوامل اجرایی و انتظامی و افرادی که در فرایندهای پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات دخیل هستند، می شود.

این مسوول در ادامه بر ارایه آموزش های لازم به دست اندرکاران انتخابات تاکید کرد و آنرا مقوله ای بسیار مهم که در برگزاری بدون نقص فرایندهای انتخابات تاثیرگذار است،دانست.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می شود.

 

Share this post