تجمعات محدود اعتراضی در ۲ دانشگاه‌ زنجان ناشی از تحریکات بیرونی بود

دکتر رفیعی

تجمعات محدود اعتراضی در ۲ دانشگاه‌ زنجان ناشی از تحریکات بیرونی بود

آوای میهن نیوز – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تجمعات محدود اعتراضی در ۲ دانشگاه‌ این استان در اولین روز بازگشایی دانشگاه‌ها، به طور عمده ناشی از تحریکات بیرونی بود.

 ابوالفضل رفیعی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در مورد تجمعات اعتراضی محدود در ۲ دانشگاه این استان افزود: همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها و تحت تأثیر بازنشر یک فراخوان که عمدتا منشاء خارج از دانشگاه ها دارد، شاهد بروز تجمع محدود در ۲ دانشگاه بودیم، لیکن کلاس‌های درس برقرار بود و این تجمع کوچک بدون شعارهای ساختارشکن خاتمه یافت ضمن اینکه تعدادی از بیرون دانشگاه وارد شده و درصدد ایجاد شیطنت‌هایی بودند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط در حال شناسایی محرکان خارج از دانشگاه هستند، ادامه داد: سوال و بحث در خصوص موضوعات مختلف جامعه، حق دانشجویان است و اتفاقا محل آن در محیط نخبگی و دانشگاهها است، لیکن هدف دشمن چیز دیگری بوده و قصد دارد تجمعاتی به بهانه مختلف راه اندازی و ضمن ایجاد اغتشاش، آنها را زنجیروار به یکدیگر وصل و به زعم خودشان بحران دائمی علیه نظام ایجاد کند لذا از همه دانشجویان عزیزمان و اساتید محترم می خواهیم که هوشیارانه عمل کنند.

رفیعی تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد به اسم دانشجو نظم دانشگاه‌ها را برهم بزنند.

وی درخصوص اغتشاشات آخرین روزهای شهریور در استان اظهار کرد: اغتشاشات اخیر در سه شهر از ۲۱ شهر استان به وقوع پیوست و دستگاه‌های ذیربط موفق به شناسایی و دستگیری اغلب لیدرها و عوامل اصلی و محرک اغتشاشات شده اند.

رفیعی خاطرنشان کرد: برخی از دستگیرشدگان در زنجان و ابهر غیربومی بودند که به قصد ایجاد ناامنی و آشوب به استان آمده بودند و این موضوع در اغتشاشات گذشته نیز بوده است.

وی تصریح کرد: کسانی که به بهانه تجمع اعتراضی، اغتشاش ایجاد کردند و دست به تخریب زدند باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان زنجان در ۲ روز نخست موج اعتراضات بود، اظهار داشت: اکنون استان آرام است و بخش اعظمی از این آرامش به خاطر وجود مردم است؛ چراکه مردم با دیدن توهین به مقدسات و ارزشها و نگرانی از نا امنی و هرج و مرج بصورت خودجوش پای کار آمدند و از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند.

این مسئول در مورد اقدامات غیرقانونی برخی افراد در فضای مجازی ابراز کرد: اگر فعالیت در فضای مجازی منجر به دعوت و تحریک مردم برای اغتشاش گردد، طبق قانون با محرکین برخورد می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به بازدید استاندار از زندان و دیدار با افراد دستگیر شده، افزود: دشمنان مردم و معاندین با عملیات روانی گسترده و دروغ پراکنی و ایجاد ناامیدی و با سوء استفاده از احساسات جوانان و نوجوانان آن‌ها را در راستای اغراض خود تحریک می کنند لذا باید خانواده‌ها در چنین مقاطعی مراقب باشند که فرزندان آن‌ها در مسیر طرح و نقشه دشمنان قرار نگیرند.

این مسئول در مورد تخریب‌ها تصریح کرد: با توجه به تدابیر انجام شده توسط مراجع ذیریط، از ادامه اغتشاشات در استان به سرعت جلوگیری شد و شاهد تخریب‌های زیادی نبودیم اما گزارشهایی از آسیب به تعدادی آمبولانس، آتش‌سوزی و تخریب ۲ خودرو  و تعدادی موتورسیکلت و … واصل شده که اغلب عاملین شناسایی و دستگیر شده اند.

رفیعی ادامه داد: طبق قانون، محکومان علاوه بر مجازات در خصوص جنبه عمومی جرم، باید خسارت اموال تخریبی را هم جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم اتفاقات اخیر عدم همراهی آحاد مردم با آشوبگران بود که قصد همراه کردن مردم را با خود داشتند اما نقشه‌های آنان شکست خورد؛ چراکه مردم نسبت به اغراض پشت پرده اغتشاشات آگاه هستند و اگر دغدغه یا گلایه ای هم دارند، با بصیرت و موقعیت شناسی رفتار می کنند.


Share this post