تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن زنجان از سال آینده

تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن زنجان از سال آینده

آوای میهن نیوز-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: از ابتدای سال آینده تحویل تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان را خواهیم داد.
اصغر اسماعیلی در ششمین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان گفت: در جلسه‌ای که در وزارت کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران برگزار شد در بررسی عملکرد ادارات راه و شهرسازی استان‌ها، اداره کل راه و شهرسازی استان در اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن دوباره رتبه اول بین استان‌ها را به خود اختصاص داد و تلاش ما بر این است که این جایگاه همچنان تثبیت شود.
وی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان برای پیشبرد برنامه های خود در نهضت ملی  مسکن بازدید های مرتب و مستمر از پروژه های نهضت ملی مسکن دارد و از نزدیک در جریان مشکلات قرار می گیرد. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح‌ نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف شهری، روستایی و خودمالکی تعریف شده و دولت برنامه دارد که در مدت چهار سال چهار میلیون مسکن تولید کند که سهم استان زنجان هم مشخص شده است.
اسماعیلی تاکید کرد: در حوزه شهری در برنامه چهار ساله احداث بیش از ۴۸ هزار واحد پیش‌بینی شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۸ واحد در بخش خود مالکی در نظر گرفته شده و سهم محلات هدف بازآفرینی شهری هم ۹ هزار و ۲۱ واحد است.
وی ابراز داشت: سهم روستاها از تولید مسکن در  نهضت ملی مسکن در بازه چهار سال ۲۰ هزار واحد مسکونی است که احداث واحدهای مسکونی در روستاها به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و خوشبختانه نیروهای توانمند و متخصصی در این مجموعه  فعالیت می کنند. 
مدیرکل  راه و شهرسازی استان زنجان یاد آورشد: همچنین سهم تولید مسکن حمایتی در بخش مسکن شهری ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی است.
اسماعیلی بیان داشت: تاکنون زمین ۲۹ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن در استان تأمین شده و عملیات ساخت ۲۴ هزار و ۲۰ واحد آن آغاز شده است.
در برخی از شهرستانهای استان زنجان زمین دولتی نداریم 
وی با بیان اینکه در برخی از شهرستانهای استان همچون ابهر و خرمدره زمین دولتی نداریم، گفت:امیدواریم شاهد تسهیل تامن زمین در این شهرستانها باشیم تا بتوانیم  طبق برنامه طرح بزرگ و مهم نهضت ملی مسکن را جلو ببریم. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و وزارت راه شهرسازی اشاره  کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه به راه شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری تکلیف شده که صدور پروانه ساختمانی و فرایند اجرای پروژه در کمترین زمان و به سرعت انجام شود. 
اسماعیلی از همکاری و تعامل خوب و سازنده بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به پروژه های نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و گفت: از شبکه بانکی درخواست داریم در بخش پرداخت تسهیلات در محلات بازآفرینی و خودمالکی همکاری مضاعف را داشته باشند.
وی یادآورشد: خوشبختانه از ابتدای سال آینده تحویل تعدادی از  پروژه های نهضت ملی  مسکن در شهر زنجان را خواهیم داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: تنها هدف مجموعه  اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل واحدهای  مسکونی به متقاضیان طبق برنامه ریزی انجام شده است و برای تحقق این مهم هم  تلاش لازم را داریم.
اسماعیلی تصریح کرد: از تمام دستگاههایی که در اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن دخیل هستند تشکر می کنم چرا که در پیشبرد و اجرای پروژه همراه بودند وامیدوارم این همکاری همچنان ادامه داشته و بیشتر از گذشته شود.

Share this post