تدارک گسترده صدا و سیمای مرکز زنجان در استقبال از ماه مبارک رمضان

لطیفی

تدارک گسترده صدا و سیمای مرکز زنجان در استقبال از ماه مبارک رمضان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان این مطلب که امسال هم با توجه به تداوم شرایط خاص در تقابل با بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان افزود: باتوجه به علاقه مندی و استقبال گسترده مردم مومن استان نسبت به مراسم مذهبی و عدم امکان حضور عمومی در این مراسم، رسانه استانی امسال هم رسالت سنگینی درخصوص تهیه و پخش ویژه برنامه‌های متعدد ماه میهمان خدا بر عهده دارد.
وی در خصوص برنامه‌های شبکه اشراق گفت: ویژه برنامه افطار سیما « عطرلی بهار» است که در ساعات افطار به مدت ۶۰ دقیقه میهمان سفرهای مومنین روزه دار خواهد بود، بهره مندی از صحبتهای کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره‌های ساده در افطار، میهمان ویژه، آیتم « زنجان همدل » با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکتهای مردمی در آزادسازی زندانیان، وله‌های مختلف، ادعیه‌های مخصوص افطار و گزارش مردمی، از آیتم های متعدد این برنامه است .
سیدمحسن لطیفی اضافه کرد: ویژه برنامه « اوباشدانلیق » هم در سحرگاهان به مدت ۷۰ دقیقه با آیتم های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی سحر که از صحن مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) پخش خواهد شد، همراه و میهمان بینندگان عزیزخواهد بود.
رئیس رسانه استانی به دیگر برنامه‌های سیما اشاره کرد و گفت : ویژه برنامه قرار شب در۲۰قسمت۴۵ دقیقه ای، سـی شب سـی منبـر، میزگرد با محوریت مباحث تخصصی اعتقادی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس اساتید استان همچنین ویژه شبهای قدر، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شبکه اشراق هستند.
وی تصریح کرد: شبکه اشراق مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن سالهای گذشته را در دو قسمت مجزای عصر گاهی و سحرگاهی تقدیم حضور مردم مومن استان خواهد کرد و علاوه بر برنامه‌های ذکر شده ، سریال خانه آقاجان تولید مرکز زنجان هم در شبهای ماه مبارک رمضان از شبکه اشراق پخش می‌شود.
مدیرکل صداوسیما در ادامه به برنامه‌های رادیو اشاره کرد و گفت: «اوباشدانلیق» ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر است و سعی شده با پخش آیتمهایی از قبیل دعوت از مادحین برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه‌ها ، ادعیه مخصوص سحر و …. ساعاتی پر از معنویت را به مدت ۷۵ دقیقه برای شنوندگان خود فراهم نماید،
لطیفی افزود : دیگر ویژه برنامه رادیو«آیلار آیی» نام دارد که در زمان افطار به مدت ۹۰ دقیقه پخش می‌شود و شامل آیتمهایی مانند آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استانهای مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندانها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و …. می‌باشد .
بازپخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم در سال گذشته به مدت ۱۲۰ دقیقه در دو نوبت صبح و عصر، از دیگر برنامه‌های صدا برای این ایام می‌باشد، ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای روز جهانی قدس برنامه زنده ای بمدت ۲۱۰ دقیقه در نظر گرفته و در شبهای قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) هر شب۱۲۰دقیقه ویژه برنامه خواهد داشت، دو ویژه برنامه عید فطر هم بنام “بایراملیق” بمدت۱۲۰دقیقه پیش بینی شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از آمادگی کامل معاونت اطلاعات و اخبار مرکز برای این ایام خبر داد و تصریح کرد: معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید۱۵گزارش تولیدی،۳گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان،۲۹خبر مکتوب، ۱۸خبر رویداد، ۳گفتگوی زنده، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام، ۵گزارش ویژه جشن گلریزان و پویش زنجان همدل، ویژه شبهای قدر، گزارش های مرتبط با اکرام ایتام ، گزارش های خبری فعال بودن چرخه تولید در کارخانه‌ها، آیتم با روزه داران، تخصیص هزینه افطاری‌ها به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، هر خانه یک مناره و گزارش وداع با ماه صیام، همراه مخاطبان بخش های خبری خواهد بود.
لطیفی در خصوص برنامه‌های فضای مجازی افزود: معاونت مجازی مرکز هم با تولید و پخش آیتم های منبر مجازی و ارتباط تصویری با روحانیون و انتشار سخنان مذهبی، طراحی صفحه ویژه ماه مبارک رمضان در سایت مرکز، تولید منبر یک دقیقه ای از سخنان علما، طراحی مسابقه دانستنیهای قرآنی با عنوان “پیام الهی” و طراحی سوالات چهارگزینه ای، طراحی پوستر، اینفوگرافیک و عکس نوشت در خصوص ماه مبارک رمضان، اطلاع رسانی ویژه برنامه‌های صدا و سیمای زنجان در فضای مجازی، برگزاری پویش خانه قرآ نی خانواده قرآنی و پخش زنده برنامه‌های مختلف سیما از طریق اینستاگرام همراه مخاطبان فضای مجازی خواهد بود.
رئیس رسانه استانی در پایان ضمن استدعای دعای خیر مردم مومن استان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با سعی و تلاش وافر و شبانه روزی همکاران، لحظات معنوی و پربرکتی برای مخاطبان خود در این ایام فراهم نماییم و در این مسیر نیازمند دعای خیر هم استانی‌های مومن هستیم .
وی تصریح کرد: شبکه اشراق مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن سالهای گذشته را در دو قسمت مجزای عصر گاهی و سحرگاهی تقدیم حضور مردم مومن استان خواهد کرد و علاوه بر برنامه‌های ذکر شده ، سریال خانه آقاجان تولید مرکز زنجان هم در شبهای ماه مبارک رمضان از شبکه اشراق پخش می‌شود.

 

لطیفی

Share this post