تردد در بیشتر راههای قزوین با زنجیر چرخ امکان پذیر است

برف جاده ای

تردد در بیشتر راههای قزوین با زنجیر چرخ امکان پذیر است

آوای میهن نیوز- رئیس پلیس راه قزوین با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری در راه های این استان، گفت: بارش برف تمامی مسیرهای ارتباطی استان را در برگرفته و تردد در بیشتر راه ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ساعت سه صبح امروز شاهد آغاز بارش برف در تمامی مسیرهای ارتباطی استان بودیم که همچنان ادامه دارد و باعث کاهش دید افقی در جاده ها شده است.

وی با بیان اینکه حرکت در تمامی مسیرهای ارتباطی استان قزوین به دلیل بارش برف به کندی انجام می شود، اظهار داشت: پلیس در مسیرهای آزادراهی و کوهستانی از حرکت رانندگان فاقد زنجیر چرخ جلوگیری به عمل می آورد.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه توصیه می شود در این شرایط جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز شود، گفت: رانندگان در صورت ضرورت سفر باک بنزین خودروی خود را پرکنند، از سالم بودن وسایل گرمایشی و برف پاک کن اطیمنان حاصل کنند.

وی اظهار داشت: سلامت و عدم یخ زدگی مایع برف پاک کن خودروها نیز باید بررسی شود چرا که در غیر این صورت مانع دید مناسب و اختلال در رانندگی می شود و امکان تصادف را بالا می برد.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه رانندگان باید با سرعت مطمین در جاده های برفی حرکت کنند و از تغییر مسیر ناگهانی که حادثه ساز است خودداری کنند،افزود: در شرایط برفی و مه آلود بودن هوا، فاصله طولی با خودروی جلوتر باید ۵ تا ۶ برابر شرایط عادی باشد.

وی در پایان با اشاره به استقرار پلیس راه در مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی و گردنه های استان به منظور کنترل مسیرها و تمهیدات ترافیکی لازم، گفت: با تلاش همکاران ما در پلیس راه و عوامل راهداری طی ۲۴ ساعت گذشته حادثه ای در مسیرهای ارتباطی استان قزوین بوقوع نپیوسته است.

برف جاده ای

Share this post