تقدیر استاندار زنجان از هانیه چراغی دانش آموز دبیرستان شاهد زینبیه زنجان

تقدیر استاندار زنجان از هانیه چراغی دانش آموز دبیرستان شاهد زینبیه زنجان

در جلسه مشترک نشست فصلی بانوان زنجان که به ریاست استاندار و عده ای از بانوان اندیشه ورز زنجان برگزار شد، از هانیه چراغی دانش آموز دبیرستان شاهد زینبیه زنجان توسط استاندار زنجان تقدیر بعمل آمد.

در این نشست این دانش آموز با تقدیر و تشکر از حسن اعتماد استاندار زنجان نسبت به بانوان و تشکیل جلسات مختلف اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش بسیار مهم و حیاتی در سلامت روانی و اجتماعی جامعه و خانواده دارند.

 هانیه چراغی افزود: در دین مبین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای زنان تعریف شده و ازنظر جامعه شناسان زنان زنجیره اصلی توسعه به شمار می روند و بی توجهی به حقوق زنان موجب عقب‌ماندگی و سست شدن جامعه و بنیان خانواده خواهد شد.

 وی افزود: اکنون که فرصتی به دست آمده تا  به امور زنان پرداخته شود باید به دختران امروز که مدیران و آینده سازان کشور و مادران فردا به شمار می روند و مسئولیت سنگین تربیت و پرورش نسل های بعدی بر دوش آنان است  توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این دانش‌آموز افزود: کنکور ۹۸ هم طبق روال عادی برگزار شد و دختران در این کنکور پیشتاز بودند با توجه به آمار اعلام شده 26/54 درصد از شرکت کنندگان دختر بودند که آمار دختران نسبت به آقایان بیشتر بود و همچنین با جستجو در آمارهای کشوری و استانی رشد علمی دختران کاملاً مشهود است به عنوان مثال 2نفر ازدختران دبیرستان شاهد زینبیه به مرحله مسابقات کشوری در بخش آزمایشگاه راه یافته و یا در مسابقات تاک شو از بین نماینده های کل استان مقام دوم و سوم به دختران رسید.

وی افزود: در بسیاری از عرصه های ورزشی نیز دختران زنجانی پیشتاز هستند و توانسته‌اند به مدال‌های رنگارنگ کشوری و بین المللی دست پیدا کنند که این افتخاری برای استان زنجان است و همچنین در زمینه فرهنگی نیز دختران توانمند زنجانی حضور پررنگ و چشمگیری دارند.

 وی با تأکید بر اینکه همواره همراهی مسئولان در پایداری موفقیت بانوان و دختران نقش مهمی دارد، گفت: دختران با استعداد و توانای استان زنجان، اکنون نیاز به توجه ویژه وحمایت های بیشتری برای دیده شدن دارند .

Share this post