تقسیط ۸۱۰ مورد بدهی کارگاه های اقتصادی و تولیدی توسط سازمان تامین اجتماعی زنجان

دکتر عزیزخانی

تقسیط ۸۱۰ مورد بدهی کارگاه های اقتصادی و تولیدی توسط سازمان تامین اجتماعی زنجان

 

میهن نیوز-مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می نماید و در راستای همکاری با این واحدها ، توانسته است تا پایان آبان ۱۴۰۱ با تقسیط بدهی ۸۱۰ مورد از کارگاه های تولیدی و صنعتی گام اساسی در راستای حمایت از این واحدها بردارد.
 دکتر محمود عزیزخانی در نشست خبری که در اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان برگزارشد با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی سازمان تامین اجتماعی حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی است که در این راستا ۷۷ میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای حمایت از این واحدها اختصاص داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه روزهای خوبی را برای سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی می‌کنیم ادامه داد: در زمان حاضر دولت بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی است، لذا با همکاری و مساعدت دولت، بخش عظیمی از بدهی های دولت به سازمان پرداخت شده و این پرداختی ها همچنان ادامه دارد.
این مسئول ارشد سازمان تامین اجتماعی در استان زنجان افزود: یکی از مشکلات بزرگ سازمان تامین اجتماعی استقراض انباشته به بانک ها بود که با همکاری دولت از محل دیون دولت به سازمان مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان وصول شد و همچنین در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز پیش بینی شده که بتوانیم ۹۰ میلیارد تومان از بدهی های دولت به سازمان را دریافت نماییم.
وی گفت: بزرگترین تسویه‌حساب نظام بانکی نیز توسط سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته که در این راستا پرداخت مبلغ ۸۸ هزار میلیارد تومان به بانک ها از جمله بانک رفاه، بزرگترین تسویه نظام بانکی در کشور به شمار می رود.
دکتر عزیزخانی ادامه داد:با توجه به اینکه ۵۰ هزار مرکز درمانی پزشکی و داروخانه ای در سطح کشور طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند بدهی‌های انباشته ای نسبت به تعهدات این سازمان ایجاد شده بود که توانستیم در سال جاری ۹۰ درصد از این بدهی ها را تسویه نماییم و مابقی آن نیز تا پایان سال مالی تسویه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان بزرگی تامین اجتماعی در زمان حاضر با پوشش ۳ /۵۳ دهم درصدی از جامعه هدف، بزرگترین سازمان در سطح کشور به شمار می رود افزود : سازمان تامین اجتماعی در دو شاخه اصلی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه خدمات می نماید.
دکتر عزیزخانی تصریح کرد: در زمان حاضر ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند و بیمه شدگان این سازمان نیز به ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسیده است که از سبد ۱۰۰درصدی سازمان ۱۶ درصد به مستمری بگیران و ۸۴ درصد به بیمه شدگان اختصاص دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان افزود: در استان زنجان ۵۸۰ هزار ۱۵۶ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از سبد جمعیتی استان نیز ۵۲ درصد جمعیت استان از طریق تامین اجتماعی خدمات دریافت می نمایند که در بحث بیمه نیز هفت شعبه با ۴ کارگزاری و یک شعبه اقماری در حال خدمات رسانی به جامعه هدف است و همچنین در بحث درمان نیز دو بیمارستان با یک درمانگاه در خدمت بیمه شدگان و مردم شریف استان ارائه خدمت می نماید.

خبرنگار/ مهران حبیبی

 

Share this post