تمدید مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی در زنجان

تمدید مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی در زنجان

آوای میهن نیوز – مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت:  مهلت استفاده از تسهیلات بخشودگی جرائم قابل بخشش و تقسیط بدهی مالیاتی در این استان تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

فیروز شکوری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مودیان در این مدت می توانند با پرداخت اصل بدهی مالیاتی قطعی شده خود از تسهیلات بخشودگی جرائم مالیاتی بهره مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در خصوص میزان بخشودگی جرائم مالیاتی، اظهار کرد: سقف بخشودگی جرائم برای اشخاص حقیقی ۷۵ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی ۱۵۰ میلیون تومان است.

شکوری همچنین گفت: مودیانی که بر اساس فراخوان های انجام شده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان شده اند، تا زمانی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام نکنند، مشمول استفاده از تسهیلات بخشودگی جرائم نخواهند شد.

این مقام مسئول افزود: حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی برای مالیاتهای ابرازی موضوع قانون مالیاتهای مستقیم ۱۸ ماه و مالیات و عوارض ابرازی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده تا ۱۲ ماه تعیین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مودیان مالیاتی در صورت پرداخت کلیه بدهی های قطعی شده سال های ۱۳۹۵ و بعد از آن می توانند از بخشودگی صد درصدی جرائم موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و همچنین بخشودگی جرائم قابل بخشش ناشی از مطالبه مالیات و عوارض بر مبنای تراکنش های بانکی برخوردار شوند.

Share this post