توجه به نقش فعال زنان گیلان در تولید محصولات کشاورزی

توجه به نقش فعال زنان گیلان در تولید محصولات کشاورزی

در دیدارهای جداگانه استاندار گیلان با معاونان حقوقی و امور زنان رئیس جمهوری عنوان شد؛

توجه به نقش فعال زنان گیلان در تولید محصولات کشاورزی و لزوم اهتمام بیشتر به پیشگیری از بروز خشونت در خانواده

استاندار گیلان در دیدارهایی جداگانه با معاون امور زنان و خانواده و نیز معاون حقوقی رئیس جمهوری؛ به نقش فعال زنان گیلان در تولید محصولات کشاورزی و دامی و ضرورت گسترش صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری اشاره کرد و همچنین خواستار اهتمام بیشتر به پیشگیری از بروز خشونت در خانواده‌ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار با دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر ضرورت گسترش صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کارآفرینی، تاب‌آوری بانوان و نیز توجه به نهاد خانواده تأکید کرد.

وی همچنین با یادآوری رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در گیلان و نیز امضاء تفاهم‌نامه طرح تاب‌آوری اجتماعی ویژه خانواده در جریان سفر نیمه بهمن‌ماه سال گذشته معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به گیلان؛ خواستار ارائه کمک‌های بلاعوض به سمن‌ها برای اجرای سند مذکور شد.

وی به نقش فعال زنان استان در تولید محصولات کشاورزی و دامی اشاره و تأکید کرد که در راستای توان‌افزایی زنان بویژه در روستاها، زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه بیش از پیش فراهم و از اقدامات کارآفرینانه آنها حمایت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از اعلام آمادگی کامل برای اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در استان خبر داد و آن را گامی مهم در جهت تحکیم خانواده خواند تا اعضای خانواده بتوانند مهارت‌های لازم در زمینه های شنیداری، گفتاری و حل و فصل اختلاف را در داخل خانواده به‌کار گیرند و دارای تفاهم و ارتباط عاطفی و صمیمانه بیشتری باشند.

** تأکید استاندار گیلان بر اهتمام بیشتر به پیشگیری از بروز خشونت در خانواده

دکتر زارع استاندار گیلان در دیدار جداگانه با دکتر لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز به تایید لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در شورای نگهبان اشاره و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری بیشتر از بروز خشونت تأکید کرد.

وی حفظ کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت را موضوعی دانست که دولت به آن اهتمام دارد و برای تعالی نظام خانواده در جامعه اسلامی ایران، برنامه‌ریزی کرده است.

استاندار گیلان همچنین نقش واحدهای حقوقی در سازمان ها و اداره‌های دولتی با توجه به تخصصی بودن این حوزه و تاثیرگذاری آنها در  حراست از بیت المال، جلوگیری از تضییع حقوق و نیز ممانعت از تغییر کاربری اراضی را بسیار مهم ارزیابی و بر لزوم تقویت کارشناسان این بخش تأکید کرد.

دکتر زارع ادامه داد: اقدام به‌موقع و مناسب نمایندگان حقوقی ادارات و سازمان ها در مراجع قانونی، کمک شایان توجهی به جلوگیری از تضییع حقوق دستگاه ها می کند.

Share this post