توسعه گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی استان قزوین است

اعلایی استاندار قزوین

توسعه گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی استان قزوین است

آوای میهن- استاندار قزوین با بیان اینکه گردشگری جزو ظرفیت های بی بدیل استان است، گفت: توسعه گردشگری یکی از اولویت های اصلی استان است و باید برای آن برنامه ریزی مناسبی را انجام داد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آیین افتتاح مجتمع گردشگری آفتاب مهر مادر شهر صنعتی البرز و در جمع تعدادی از فعالان گردشگری استان قزوین اظهار داشت: هر چه که خداوند می‌توانست به عنوان یک خیر و برکت به یک جغرافیا عنایت کند به استان قزوین نصیب کرده است که این موضوع فرصت و مسئولیتی برای مدیران استان به حساب می آید و باید برای استفاده از آن برنامه ریزی لازم را انجام داد.

وی افزود: قزوین به دلیل ظرفیت های تاریخی و طبیعی و به دلیل نزدیکی به پایتخت و برخورداری از محورهای مواصلاتی متعدد که به عنوان یک رود نیل به حساب می آید و روزانه به صورت میانگین ۸۰۰ هزار تردد را در خود ثبت کرده است، می تواند در سطح کشور بسیار اثرگذار باشد و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

اعلایی اضافه کرد: در فضای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری، تلاش هایی انجام شده است ولی بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها مغفول مانده و به بهره برداری نرسیده است.

استاندار قزوین اظهار داشت: شهر گردشگری و استان گردشگری باید فریاد بزند که گردشگرپذیر است ولی قزوین در حال حاضر اینگونه نیست و باید در حوزه تاریخی و طبیعی اقداماتی را انجام داد که به بهترین شکل ممکن استان را معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اصلی‌ترین نیازمندی برای توفیق در این مسیر، استفاده از ظرفیت و توانمندی فعالین گردشگری و همچنین ایجاد و توسعه مراکز اقامتی و هتل است و در حالی که یکی از اولین و تاریخی‌ترین هتل های کشور در قزوین وجود داشته است، هنوز برای شهری که مدعی گردشگری باشد زیرساخت کافی در حوزه هتل و اقامت وجود ندارد.


Share this post