توفیقات جوانان در همه زمینه ها دشمن را ناامید میکند

توفیقات جوانان در همه زمینه ها دشمن را ناامید میکند

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تاکید ‌کرد:
توفیقات جوانان در همه زمینه ها دشمن را ناامید میکند
تملک؛ آخرین راه‌حل بانک‌ها برای طلب وصول از واحدهای تولیدی
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: بانک‌ها در مرحله آخر برای طلب وصول خود اقدام به تملک دارایی‌ها کنند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در آیین افتتاح فاز یک تولید کیت‌های الایزا شرکت حیان‌پژوه پارس، اظهار کرد: امروز در مجموعه‌ای هستیم که جوانان آن را راه‌اندازی کرده، در حالی که دشمنی دشمنان به حداکثر رسیده و آنان باید توفیقات جوانان را ببینند لذاتوفیقات جوانان در همه زمینه ها دشمن را ناامید می کند.
وی با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی، افزود: آنچه که لازم باشد، دستگاه قضا انجام داده و واحدهای تولیدی را تحت حمایت قرار می‌دهد، زیرا کشور نیاز به تولید و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی دارد.
این مسئول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش گذر از مشکلات فعلی اقتصاد است و دستگاه قضا نیز بر خود وظیفه می‌داند تلاش خود را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، افزایش دهد.
صادقی‌نیارکی با بیان اینکه تولیدات این واحد به وضعیت کشور در بحث سلامت کمک می‌کند، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید نقش فعالیت خود را در بحث تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کند که البته نقش بانک‌ها در این بخش پررنگ‌تر است.
وی افزود: چرا باید بانک در مرحله اول به سمت تملک حرکت کند و یا اینکه واحدی که توسط بانک به تملک درمی‌آید، تعطیل مشود؟ برای اینکه بانکی که طلب ۵ میلیارد تومانی خـود را وصول کند، چرا باید جامعه ۵۰ میلیارد تومان زیان ببیند.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: بانک‌ها حق ندارند واحدهای تولیدی را تملک کنند؛ بلکه باید از روش‌های دیگری برای وصول استفاده کنند. از بانک‌ها انتظار می‌رود تحت هیچ شرایطی به دنبال حل مشکل بدهی از راه تملک نباشند. هیچ بانکی حق ندارد برخلاف مقررات و مصوبات بانک مرکزی با فرمول‌هایی، سود تسهیلات را افزایش دهد و این سود طبق قانون، قابل برگشت است.
این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر شاهد از سرگیری فعالیت ۹ واحد از ۱۸ واحد تملک شده در استان هستیم. علاوه ‌بر بانک‌ها، نیاز است ادارات‌کل امور مالیاتی و تامین اجتماعی استان همراهی بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند.
صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: نیاز امروز کشور، اقتصاد، تولید، معیشت و …. است و جهش تولید با حمایت اتفاق می‌افتد و با همکاری همه بخش‌ها می‌توان شاهد جهش تولید در پایان سال بود.
در ادامه، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان زنجان نیز اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در کل کشور در همه دادگستری‌ها برای عینیت‌بخشی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تشکیل شده و قوه قضائیه نیز به دنبال انجام سهم خود در این بخش است.
محمد فتحی با اشاره به تعداد شرکت‌هایی که توسط بانک‌ها تملک شده بود، ادامه داد: از ۱۸ شرکت شناسایی شده در تملک بانک‌های استان، تاکنون ۹ واحد از تملک بانک‌ها خارج شده است.

Share this post