تکمیل پروژه فاصلاب ابهر، دغدغه‌های تامین آب صنایع را در منطقه رفع می‌کند

تکمیل پروژه فاصلاب ابهر، دغدغه‌های تامین آب صنایع را در منطقه رفع می‌کند

آوای میهن نیوز-استاندار زنجان گفت: تکمیل پروژه فاصلاب ابهر و آب برگشتی از آن، دغدغه های محیط زیستی و تامین آب صنایع را در منطقه رفع می‌کند.

به گزارش  ایرنا، محسن افشارچی  در دیدار با شماری از معتمدان و مردم شهرستان ابهر به آغاز عملیات اجرایی تکمیل شبکه فاضلاب شهر ابهر اشاره کرد و افزود: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود با تکمیل ۶۷ کیلومتر از باقیمانده شبکه فاضلاب، همه شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: پیش از این بخشی از عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهر ابهر به طول ۸۵ کیلومتر اجرایی شده و نمیه کاره مانده بود و مطابق قول پیمانکار این طرح تا ۲ سال آینده به تکمیل خواهد شد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان ابهر داشته ها و آورده های زیادی دارد، اظهار داشت: در زمان حاضر از محدوده ۷۰۰ هکتاری شهرکت صنعتی افق ابهر، ۳۵۰ هکتار آن دست نخورده مانده است و این ظرفیت در آن وجود دارد که طرح های گلخانه های و کشاورزی در بخشی از این شهرک مستقر شود.

افشارچی به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این اطلس داشته های همه مناطق استان و برنامه های پیش بینی شده برای هر یک از آنها، به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون نگاه دولت محور و متکی به نفت در توسعه کم رنگ شده است، افزود: باید در اجرای پروژه ها از ظرفیت بخش خصوصی بهره بگیریم.

افشارچی با اشاره به افزایش اعتبارات شهرداری ها و دهیاری از محل مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: سال آینده سهم استان از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۲ و نیم برابر خواهد شد و از این جهت لازم است از توان شوراهای شهر و شهرداری ها در توسعه و عمران شهری بیشتر بهره گرفته شود.

Share this post