جامعه روحانیت هرگز خود را از مردم جدا نمی داند

جامعه روحانیت هرگز خود را از مردم جدا نمی داند

جامعه روحانیت هرگز خود را از مردم جدا نمیداند

مسئول دفتر نماينده ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: در سراسر کشور ۷۱۱ یادواره برای شهدای روحانی برگزار شده که از این کنگره ها و یادواره‌ها ۱۰۵ یادواره در استان زنجان برگزار گردیده است.
 حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در یادواره ۴۰ شهید روحانی استان زنجان که دراستای برگزاری۴ هزار  شهید روحانی کشور برگزار شد اظهار داشت:  هدف از برگزاری این یادواره تببین و ترویج نقش و پیشتازی شهدای روحانی در انقلاب اسلامی بخصوص جلوه ایثار و شهادت است .
به گفته وی این یادواره به معرفی نقش عظیم و بزرگ شهدای روحانی و تقویت و نهادینه سازی جهاد و شهادت در حوزه علمیه و جامعه
می پردازد .
وی با اشاره به آمار  شهدای روحانی در کشور ،تصریح کرد:جامعه روحانیت هرگز خود را از مردم جدا نمیداند لذا آمار شهدای روحانی که به تایید بنیاد شهید  وسپاه رسیده ۴هزار شهید است که از این شهدا۴۰ شهید روحانی متعلق به استان زنجان است. 
مسئول دفتر نماينده ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه روحانیت همواره در عرصه های مختلف از جمله دفاع مقدس حضور داشتند افزود: جامعه روحانیت که مخاطبانشان مردم هستند همیشه و در تمامی لحظه ها و عرصه ها در کنار مردم هستند خواهند بود.


حجت‌الاسلام بیگدلی  با بیان اینکه عده ای تصور می کنند که روحانیت گفته بیایید به جنگ بروید خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دوران دفاع مقدس ۲۲ نفر از فرماندهان قرارگاه، تیپ و لشکر  را شهدای روحانی  تشکیل می دادند و همچنین ۲۲۰ نفر از فرماندهان گردان ها و ۹۲۸ نفر اطلاعات عملیاتی، امدادگر، غواص و …  از شهدای روحانی بودند.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان با بیان اینکه جامعه روحانیت ۳۸ شهید مدافع حرم دارد، تصریح کرد:  شهید سید علی موسوی از شهدای مدافع حرم از روحانیون استان زنجان است. 
حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در وصیت نامه شهدای روحانی توصیه به تبعیت از ولایت ،قرآن، دین و… شده است، افزود: وظیفه ما است که به وصایای شهدا عمل کنیم و در این راه قدم برداریم.
وی در پایان با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از  یک هزار آثار از شهدای روحانی در استان جمع آوری شده است، افزود: این آثار در آرشیو سپاه استان و بسیج طلاب وجود دارد.

Share this post