جمع آوری ۲۶۱۱ معتاد متجاهر در قزوین

معتاد متجاهر ۲

جمع آوری ۲۶۱۱ معتاد متجاهر در قزوین

آوای میهن نیوز  – دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۶۱۱ معتاد متجاهر و کارتن خواب از ابتدای امسال تاکنون در استان جمع آوری شد.

سید جمال حسینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعدادی از این افراد برای بار دوم جمع آوری شدند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲هزار و ۱۷۳ معتاد متجاهر و کارتن خواب از میان افراد جمع آوری شده برای گذراندن دوران درمان تعیین شده (سه ماهه) ترخیص شده اند.

این مسوول گفت: در حال حاضر نیز ۴۳۹ معتاد متجاهر و کارتن خوب در استان در مرکز تعیین شده در حال نگهداری و طی کردن درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها به منظور تامین امنیت شهروندان و پیشگیری از سرقت های خرد، بهبود چهره شهرها و کاهش آسیب های اجتماعی و در نهایت درمان این افراد صورت می گیرد.

حسینی اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت نگهداری هزار و ۲۵ معتاد متجاهر را داراست اما تعداد پیش بینی شده این معتادان در استان ۲ هزار نفر است.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر شامل مرکز ماده ۱۶ در شهر الوند فعالیت دارد و و همچنین ۱۶ مرکز ماده ۱۵ (ویژه نگهداری معتادان تمایلی) در استان قزوین وجود دارد که از ظرفیت آنها برای درمان افراد ابتلا به اعتیاد استفاده می کنیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ادامه به مصوبات این شورا در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال این شورا چهار نشست برگزار کرده که ماحصل آنها ۱۹ مصوبه بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ مصوبه اجرایی شده و هشت مصوبه نیز در دست اجرا قرار دارد و یک مصوبه نیز به دلیلی تامین منابع مالی مورد نیاز انجام نشده است.

Share this post