جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین ۱.۵ میلیون قطعه افزایش یافت

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین ۱.۵ میلیون قطعه افزایش یافت

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین ۱.۵ میلیون قطعه افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان از ابتدای امسال تاکنون ۱.۵ میلیون قطعه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

علی شاپورزاده اظهار داشت: در مدت مشابه سال قبل ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان قزوین انجام شده بود که این رقم امسال به ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه افزایش پیدا کرده و نشانگر رشد ۸.۷ درصدی است.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش جوجه ریزی در برخی استان ها، چوجه ریزی و تولید مرغ در قزوین پایدار و رو به رشد بوده است، اظهار داشت: رشد تولید مرغ در استان نیز در مدت یاد شده متناسب با افزایش جوجه ریزی در واحدهای تولیدی بین ۷ تا ۸ درصد بوده است.

این مسوول گفت: افزایش جوجه ریزی و تولید مرغ در استان قزوین در شرایطی رقم خورده که امسال به دلیل کاهش توزیع نهاده ها، گرانی دارو و واکسن، افزایش دستمزد نیروی کار و رشد هزینه های تولید روبرو شدیم اما به دلیل هماهنگی با تشکل های تولیدی و برنامه ریزی مناسب نه تنها با کاهش تولید روبرو نشدیم بلکه شاهد رشد تولید نیز بودیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه ماهانه بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام می شود،اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شود.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت برای تامین نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان و توزیع مرغ در سطح وسیع با هدف کاهش قیمت این محصول، اظهار داشت: با تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران و بارگذاری درخواست تولیدکنندگان در سامانه بازارگاه امیدواریم پایداری و روند رو به رشد تولید مرغ در استان قزوین را تا پایان امسال شاهد باشیم.

استان قزوین دارای ۲۹۶ مرغداری گوشتی است.

سالانه حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار تن مرغ در قزوین به تولید می رسد که نیمی از این میزان مازاد مصرف مردم این استان بوده و به دیگر استان ها عرضه می شود.

منبع: ایرنا

Share this post