حجاب امنیت روانی جامعه را تضمین می کند

دکتر افشارچی

حجاب امنیت روانی جامعه را تضمین می کند

آوای میهن نیوز: استاندار زنجان گفت: در موضوع حجاب اگر بخواهیم تبلیغی عمل کنیم نمی توانیم موفق باشیم چراکه مساله حجاب پیش از آنکه یک مساله شرعی باشد، یک مساله عقلی است، لذاحجاب در واقع به عنوان امنیت روانی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه حجاب امنیت روانی جامعه را تضمین می کند البته منظور از حجاب، عام است و شامل زنان و مردان می شود.

محسن افشارچی در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی  استان زنجان اظهارکرد:حل آسیب‌های اجتماعی نیازمند فعالیت و اقدامات جدی و خلاقانه در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی است  که باید ادارات مختلف متمرکز عمل کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: چند موضوع خاص از جمله خانواده، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی باید به صورت جدی در دستور کار قرار داده شود.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی در استان ظرفیت های قابل توجهی وجود دارد و لازم هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف در این خصوص صورت گیرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه فرهنگ و تولیدات فرهنگی به صورت خود به خود از جایی که پتانسیل بالایی دارد به جایی که پتانسیل پایینی دارد منتقل می شود، افزود: در زمان حاضر هر کسی توانست محصولات فرهنگی قابلی را تولید کند، بُرد با اوست لذا تولیدات فرهنگی و حل آسیب‌های اجتماعی نیازمند اقدامات جدی و خلاق است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران در این استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی پروژه های شهری تا انتهای امسال به بهره برداری می رسند، بهتر است برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری نیز به پایان امسال موکول شود تا از ظرفیت آن برای جذب گردشگر به استان نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه طی یک سال آینده زنجان باید یک اقدام و برنامه ای در حوزه گردشگری و میراث فرهنکی برای ارائه در کشور داشته باشد، گفت: این موضوع را باید خیلی جدی بگیریم.

Share this post