حجت‌الاسلام مهدی باقری با ۱۴ هزارو ۹۶۴ رای راهی مجلس شد

حجت‌الاسلام مهدی باقری با ۱۴ هزارو ۹۶۴ رای راهی مجلس شد

دردور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه زنجان

حجت‌الاسلام مهدی باقری با ۱۴ هزارو ۹۶۴ رای  راهی مجلس شد

ردور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه زنجان که  جمعه (۲۱ شهریور)  برگزار شد و حجت‌الاسلام مهدی باقری با ۱۴ هزارو ۹۶۴ رای  راهی مجلس شد.

به گزارش آوای میهن نیوز، با انتخاب حجت‌الاسلام مهدی باقری ترکیب نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس یازدهم کامل شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با حوزه‌های دیگر در حوزه انتخابیه زنجان و طارم‌علیا راس ساعت ۸ صبح آغاز شد.

در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم علیا، دو کاندیدای راه یافته از دوره نخست با یکدیگر به رقابت پرداختند تا یک کرسی جامانده از سهمیه استان را کسب کنند.

 به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار، براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و با توجه به شیوع بیماری کرونا، در این دور از انتخابات ۳۱۹ شعبه برای اخذ رای در شهرها و روستاهای این حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده بود تا مردم در شرایطی مناسب رای خود را به صندوق بیاندازند.

حدود ۸ هزار نفر عوامل اجرایی شامل افراد فعال در شعبه، رانندگان، ناظرین بهداشتی، هیأت نظارت اجرایی، بازرسی، نیروهای تامین امنیت صندوق‌ها در برگزاری فرایند انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم مشارکت داشتند.

با شمارش آراء، در نهایت «حجت‌الاسلام مهدی باقری» توانست با کسب ۱۴۹۶۴ رای، پنجمین کرسی استان در مجلس یازدهم را از آن خود کند.

در دوره اول انتخابات مجلس یازدهم که ۲ اسفند ۹۸ برگزار شد، از حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم، مصطفی طاهری با کسب ۵۹.۶۰۳ رای؛ ابهر، خرمدره و سلطانیه حجت‌الاسلام حسین‌ شجاعی‌علی‌آبادی با ۱۹.۴۵۴ رای، ماه‌نشان، ایجرود، دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق نیز سیدمرتضی خاتمی با ۱۷.۷۶۳ رای و در نهایت در حوزه خدابنده سیدالبرز حسینی با کسب ۳۰.۸۵۲ رای کرسی‌های استان در این دوره از مجلس را از آن خود کردند.

Share this post