خیرین بستر رشد و پرورش آینده سازان را فراهم می کنند

استاندار البرز

خیرین بستر رشد و پرورش آینده سازان را فراهم می کنند

 

 
آوای میهن نیوز: نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: خیرین، بی منت و دلسوزانه، ایثار می کنند و برای کمک به هم نوعان خود گام بر می دارند.

مجتبی عبداللهی در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام خیرین، افزود: امید است در سالی که در راستای منویات مقام معظم رهبری، تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نام گرفته در کنار یکدیگر برای توسعه و آبادانی البرز گام برداریم.

وی ادامه داد: خیرین، بی منت و دلسوزانه، ایثار می کنند و برای کمک به هم نوعان خود گام بر می دارند.

عبداللهی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز یکی از بزرگترین و مهمترین نهاد های خودجوش مردمی است، گفت: آسمان بلند فرهنگ و هنر ایران زمین توسط خیرین همواره درخشیده است.

وی افزود: اکنون امر مدرسه سازی به همت نیک اندیشان خیرخواه به پدیده ای امید بخش در کشور تبدیل شده است.

استاندار البرز گفت: بی تردید کمک به کودکان در جامعه تاثیر مستقیم بر سرنوشت کشور خواهد داشت و خیرین بستر رشد و پرورش آینده سازان را فراهم می کنند.

وی افزود: اولین مجمع خیرین با عنوان خیرین مدرسه ساز در کشور شکل گرفت و در تعاقب آن فعالیت های خیرخواهانه دیگری نیز شکل گرفت.

عبداللهی گفت: رییس جمهور محترم نیز در سفر به استان توجه ویژه ای به آموزش و پرورش داشتند و ارتقا زیرساخت های این حوزه را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری و رفع محرومیت استان در فضای آموزشی، حدود ۵۵۰ مدرسه نیاز داریم.

استاندار البرز گفت: بر این اساس جهاد و نهضت مدرسه سازی را در البرز راه اندازی کردیم و در افق ۳ ساله استان ساخت ۲۰۰ مدرسه را در دستور کار قرار دادیم که در فاز اول عملیات اجرایی ۱۰۰ مدرسه تا پایان امسال آغاز می شود.

وی افزود: این امر مهم طی مشارکت دولت و خیرین در استان محقق می شود و به طور قطع مجمع خیرین نقش بزرگی را ایفا می کنند.

عبداللهی گفت: البرز در چند بخش با کمبود و ضعف مواجه است که باید وارد میدان شویم و با همت و همراهی نسبت به جبران آنها اقدام کنیم.

وی افزود: خیرین به لحاظ جایگاه و احترام اجتماعی، نقش ریش سفیدی و بزرگان محله ها را ایفا کنند.

Share this post